Van Den Helder naar Harlingen

Nederland, Den Helder

De route voert door het mooie Noord Holland, over het voormalige Waddeleiland Wieringen en over de afsluitdijk. Het voormalige eiland Wieringen heeft stuwwallen
vanuit de ijstijd en diverse veendijkjes aan de zuidzijde van het eiland. In Den Oever en op de afsluitdijk heb je een prachtig uitzicht op de Waddenzee en het IJsselmeer.

Ook nu op tijd onderweg, want in Harlingen wil ik graag aan de sluizen staan en doe dan deze keer niet aan sightseeing onderweg. Niet dat er veel te zien is op de Afsluitdijk en wat er is, is momenteel in onderhoud en dus afgesloten ook parkeren kan zelfs niet.

Harlingen heb ik al uit en te na bekeken in 2020, het is maar voor één nacht en een lekker middagje uitkijken op de sluizen is ook leuk, alhoewel het op het water minder druk is dan op de camperplaats.

Het bleek een goede zet te zijn om vroeg weg te gaan. De 10 plekken waren welliswaar bezet, maar ik kreeg al snel te horen dat er iemand wegging, ik stond er al precies tegenover. Het duurde even, maar dan heb je ook wat. Iedereen kletst hier met elkaar, gezellig dus. De prijs is verhoogd tov 3 jaar geleden, maar daar zit dan wel weer de stroom bij in.

Mijn gereserveerde langparkeerplaats voor de komende dagen is aan de andere kant van de weg, lekker dichtbij, fijn voor morgenochtend vroeg.

Helaas is het weer niet je van het, heel veel wind, donkere wolken en heel af en toe een zonnetje, maar droog!

Ik pak de fiets en ga vast op verkenning voor morgen, het parkeren en waar moet ik de boot op, dan weet ik het maar vast, wil niet hoeven zoeken, want aan de overkant wordt op me gewacht:-).
Zie meteen een verse viskraam, net bovenaan de weg, dat wordt iets voor vanavond, voor tussen de middag de Appie opgezocht voor een vers broodje en een muffin voor bij de koffie.

De zon is toch nog aardig te zien én te voelen geweest. Stoeltje aan de waterkant voor de neus van Coco, genieten!

De kibbeling was heerlijk!
Tas gepakt voor mijn bezoek aan Margreetje en Kees, ik heb er zin in.
Even lezen en lekker slapen, morgen vroeg dag.

Tot morgen.

Ha Yvonne, Mooie vakantie gewenst! Groet, Ron

Ron 2023-08-14 00:00:34

Veel plezier;)

Chris melis 2023-08-17 22:06:41

Er stond al een reactie vanaf het begin. Ach wat maakt het uit. Doe Margreet de groeten. Weer een mooie dag gewenst. Groet Ron

Ron 2023-08-17 22:21:51

Veel plezier en groetjes daar!