Stralend blauw

Nederland, Ulvenhout

De dag begint weer prachtig, maar best frisjes, 's nachts koelt het nog erg af buiten tot rond de 2°, gelukkig is mijn dekbed heerlijk warm, maar met de zon is het ook weer snel aangenaam, kijken of ik buiten kan ontbijten.

Vandaag gaan we met zijn drietjes wandelen, straks even plannen, maar geen haast, we hebben vakantie!
Alweer de laatste dag, morgen weer naar huis.

Het wordt wat later dag bedacht, dus nog een boterham gegeten op de camping. Het weer is inmiddels wat minder geworden en buienradar belooft niet veel goeds, dus het wordt ieg geen wandeling. Ina heeft nog een kadootje nodig voor haar kleindochter en wil toch wel even naar de Kruidvat en wat boodschappen doen bij de Jumbo, prima.
Ina flanst even snel een knooppunten rondje met de fiets van een ruim uur en bijna 23 km, in elkaar. Het wordt donkerder en dreigender, als we maar voor de bui binnen zijn. We rijden nog even langs een boerderij voor aardbeien, ze hebben ook verse asperges, maar de boer kent zijn prijzen, maar prijst zich daar mee uit de markt, dus ik pas. Het begint te druppelen, maar we zijn er bijna. We rijden een hoek om, Ina natuurlijk al ver vooruit, ik zeg tegen Frans hier is ook een camping, bijzonder. Maar ja, het is de onze, ik herken de boerderij een stukje verderop. Ina is inmiddels al voorbij de Jumbo, wij roepen, dat we er al zijn. Maar de route was top.

Weer een poosplaats tegengekomen met dit keer een opschrift van Vincent van Gogh.
Een veld asperges, die hun kopjes al laten zien, ze moeten snel worden geoogst.
En vele heidevelden, die nu niet in bloei staan helaas.

Op de camping terug, haal ik, nu het nog droog is, de luifel in en doe de berg afwas van de afgelopen paar dagen.

Het regent niet echt en de buienradar heeft het deze keer niet bij het rechte eind gelukkig.
Frans en Ina gaan met de auto naar Breda voor het kadootje en ik stap nog even op de fiets, even naar het Kruidvat voor een puzzel en doucheschuim en naar de bakker voor iets lekkers.

Als ik terug kom staat Frans bij de bibliotheek, zoals we het leeshok inmiddels noemen, om mijn pindat binnen te halen en zegt de vijf is in de klok, hint voor een lekker glaasje wijn met een toastje bij hun in de caravan. Maar eerst even kleingeld wisselen en mijn frustratie over de wifi uiten. Hier zit de baas niet op te wachten. Ook is hij zeker geen positief visitekaartje voor de camping. Meneer vindt dat we maar gewoon ons eigen internet moeten gebruiken, ik zeg dat hij de mededeling op zijn site, dat er op de hele camping wifi is, er dan maar vanaf moet halen. Dat zal ieg veel gemopper schelen. We hebben de afgelopen dagen van meerderen gehoord dat ze ervan balen en zelfs als ze het geweten hadden, hier niet naartoe hadden gekomen. Bijzonder genoeg hebben we ineens wel wifi, zelfs binnen én 5g, rara.
Ik heb wel mijn eigen wifimaker, maar gratis is toch net iets fijner.

We hebben weer heerlijk zitten kletsen, vooral over onze reisbelevenissen.
Mijn restje van gisteren opgepeuzeld en nu nog lekker schrijven.

Mijn laatste avond alweer, de zon schijnt weer.
Morgen rustig aan inpakken, hoef pas om 12uur weg hier.

Bye bye, zwaai zwaai

Hallo Yvonne , Weer genoten van jouw reisverhaal. Heel leuk en mooie foto’s. Geniet nog van je laatste dag en hup naar t volgende Groetjes