Dag 3

Cuba, Havana

Vandaag een beetje uitslapen, ontbijten en Geraldine zoeken, nergens te bekennen, zit gewoon buiten met een bakkie koffie en een sigaartje, zich van geen kwaad bewust. Om 9 uur rijden we met onze bus over de 5th avenue, met prachtige gebouwen, waarin veel ambassades zijn gevestigd naar het nieuwe Havana, waar we in een oude koloniale paardenkoets stappen, voor een leuke verkenningstocht door het moderne deel van Havana. Stappen af en toe uit voor wat foto's bv op het plein van de nationaliteit, met een prachtig monument en een enorme beeldenis van Che, het Lennonpark met een standbeeld van John Lennon en voor een heerlijk cappuccino in het beroemste koffiehuis van Havana. We eindigen de tocht in het bruisende Oud-Havana, waar we door de straatjes, over de pleintjes en langs de aristocratische herenhuizen van dit schitterende stadsgedeelte dwalen. Deze authentieke koloniale wijk is in 1982 door de UNESCO uitgeroepen tot cultureel erfgoed en bezit tal van prachtig gerestaureerde historische gebouwen. Op elke hoek van de straat speelt wel een bandje.

We lunchen in een koloniaal restaurant, heerlijk op het terras, natuurlijk begeleid door een heerlijk swingende band.

Aan het einde van de middag keren we terug naar het hotel.
Eerst even Ineke helpen met het slot van haar koffer, cijferslot werkt niet meer, zakmes erbij en open. Zij blij.
Ik ga nog even relaxen in de zon bij het zwembad zonder water en genieten van het ruisen van de zee. Nog even op de kamer bijkomen en om 19.00 uur met de bus.
Vanavond eten we in de stad en gaan naar een show in de Boavista Sociale Club. Dit keer met de hele groep, ik zit met Cora, Stephan en Geraldiene, wat een lol. We kennen elkaar 48 uur, lijkt veel langer, het wordt steeds gezelliger!

Wat een geweldige show, Caraibische muziek en dans, artiesten van jong tot in de tachtig. Je kan écht niet stil blijven zitten. Geraldiene moet het podium op en danst geweldig mee. Ook Gijs danst ineens, met alcohol er in gaan de beentjes los, overdag houden we ons hart wel eens vast, hij loopt zó slecht.

De bus staat klaar en over 12en terug in het hotel, het regent, hopelijk morgen weer heerlijk zon. Buenos noches.

Ha.hoe gaat ie. Leuk gezelschap en hoe zijn de eerste indrukken?