St. Malo

Frankrijk, Saint Malo

Vandaag ga ik eens winkels kijken in St. Malo, er zijn er zó veel en nu zonder camera én ik ga weer zo'n heerlijk ding eten, waarvan ik de naam nu alweer niet meer weet.
Mischien vandaag maar eens een terrasje pakken, daar ben ik niet zo van in mijn uppie, maar het moet er eens van komen en ik heb al zoveel comfort zones overwonnen, als "alléén reizende campervrouw" maar dit wordt er vandaag nog aan toegevoegd.

Ik heb al veel reacties gehad van andere camperaars, hoe stoer en bijzonder ze het vinden, (je valt toch op als vrouw alleen) het levert leuke gesprekken op, voor mij is het inmiddels al gewoon natuurlijk, maar wel bijzonder wat ik allemaal mag zien en de leuke mensen die ik daarbij op mijn weg tegenkom. De vrijheid om te doen wat je zelf wil en ook gewoon zomaar helemaal niets, koken of lekker iets halen, om 7 uur op je camperbedje met een muziekje erbij een boek lezen, als het 's avonds regent, alle luiken dicht en gezellig de lichtjes aan, hoe goed kan een mens het hebben, maar ik zal liegen als ik niet zou zeggen dat het met z'n tweetjes net iets gezelliger is. Maar "so be it" en ik mag zeker niet klagen :-), het gaat me best goed af, al zeg ik het zelf ;-).
Genoeg sentimenteel gedaan :-) ik stap op de fiets, op weg naar St. Malo én een leuk terras!

Tot later.

Ik begin, lekker toerist spelen, met het treintje meern druk dat het is :-). Het brengt me toch op plekjes waar ik gisteren niet geweest ben misschien. Hij wurmt zich door de smalle steegjes, daar is stuurmanskunst voor nodig, vooral met 3 wagons erachter.
Daar ga ik later dan weer terug. Bv de St. Vincent kerk, met zijn bijzondere doopvont.
De kust ziet er heel anders uit nu het nog vloed is, het tijverschil is hier wel 6 meter, dat is te zien, op het fietspad ligt aardig wat troep uit de zee, de hoge golven komen tot op de weg, ik heb het helaas niet gezien.. Lopen naar het fort dat gaat niet, zwemmen kun je.
Het is een stuk frisser vandaag, wel weer wat meer zon, trui aan en jasje op de fiets.

Trouwens zonder camera kan ik echt niet en liep alweer snel foto's te maken :-).
De start van de zeilrace helaas gemist, ik zag ze nog wel in de verte op zee.
Het terras is gelukt, bij een patisserie, waar ik een heerlijk stokbrood heb gegeten, met de meeuwen in de aanvalmodus, mocht je even niet opletten, pikken ze zo je brood.

Ik denk dat ik elke straat een steegje wel heb gezien, zelfs van boven af. De dubbele stadsmuur loopt om heel St. Malo heen, in een uur loop ik het hele rondje, met hier en daar trap af en een stukje verder trap weer op, een van de torens beklommen en weer terug bij het beginpunt.

Ik zoek mijn fiets weer op, het plekje van gisteren had ik gereserveerd, nee hoor, was toevallig nog vrij, terug naar Coco.
Lekker met de beentjes omhoog, maar
eerst de poep wegspoelen, ik sta gedeeltelijk onder een boom en de duiven schi..... wel :-( kan er maar af zijn die zooi. Meteen de watertank weer gevuld, straks de fiets op de drager, morgen is het weer een verplaatsingsdag, maar eerst lekker van het zonnetje genieten met mijn boek.

Vanochtend stond er een kraam met lokale producten en vanavond hadden we de hamburger truck op de camperplaats, maar ik heb heerlijk spaghetti gemaakt.
Ze doen het goed hier!

Fijne avond. Tot morgen zonder zorgen!