Een klein stukje opschuiven

Duitsland, Lösnich

Inmiddels ben ik alweer ruim 2 weken onderweg, "time flyes when you're having fun"! De blauwe luchten helpen daar zeker aan mee. Zoals ook weer vanochtend, luikje open, super!!
Er wordt druk ingepakt om me heen, de Duitse vrije dagen zijn voorbij. Dat betekent iets minder drukke plekken.

Ik heb een mooie volgende stop gevonden, advies van mijn trouwe volger Ron. Aan de Moezel (tuurlijk), in Sankt Aldegund, tegenover een weingut. Lijkt met geweldig, proeven en rollend naar Coco :-) :-).

Hij heeft me meerdere tips gestuurd waar ik zo gebruik van zou kunnen gaan maken.
Als ik nog even de tijd heb en het weer een beetje christelijk is ieg. Én als mijn lieve kleindochter in spee ...... nog even in moeders buik blijft zitten. Anders rijd ik met gierende banden huiswaarts ;-).
Nee hoor, rustig aan natuurlijk, wil wel heelhuids thuiskomen!!

Jullie zeggen misschien, het wordt eentonig, maar het was weer een prachtig ritje. Nu wat hoger door de heuvels, maar met blijvend zicht op de Moezel. Een half uurtje later sta ik op de cp, een stuk minder groot, maar niet zo rustig, ieg mijn buren niet, ze hebben de radio aan in de camper en zelf zitten ze buiten, ik hoor alleen maar de lage tonen, dus ik vraag heel aardig of de radio iets zachter kan, niet dus en ik ga een paar plekken verder staan. Praten hoor ik ze nog steeds, ja ze moeten natuurlijk wel boven de radio uitkomen.
Bijzonder volk, hij loopt in zijn blote bast mét fel gekleurde bretels, als hij nou een goddelijk lijf had ;-), dat dan net weer niet, meer uitgewoond, uitgerookt en uitgezakt. Moet je geen ruzie mee krijgen, dus dan is opschuiven de beste optie.

Straks een kijken bij de weingut aan de overkant, maar eerst genieten van de zon, zolang die er nog is.
Helaas de proeverijen zijn voor groepen van minstens 8 personen, dus helaas niet voor mij. Ik had een flesje in gedachten, die mocht ik wel voorproeven. Lekker joh, rosésekt. Van dat halve glaasje ga ik niet rollend naar Coco natuurlijk :-).
Maar wat een bedrijf, in een gewelf, heerlijk koel en ze verkopen er vanalles, wijn, likeur, olie, sausjes, siropen en nog veel meer. Of ik een doos wilde, 1 fles, oh oké, dan krijg ik al meteen de kriebels.
Ik bewaar hem ieg voor thuis.

De wolken komen er aan, maar het is nog steeds heerlijk, was weer een top dag.

Hoop morgen nog te kunnen fietsen, mijn buren hadden wel een optie voor een tochtje, morgen maar het weer afwachten.