Dag 10

Cuba, Guardalavaca

Vandaag word ik wakker met een doof oor, gisteren water ingekomen met zwemmen denk ik, naar gevoel en aan het ontbijt moet ik elke keer vragen wat er gezegd wordt. Volgens Geraldine moet ik stampen, maar ook dat helpt niet. Zal wel weer over gaan hoop ik.

We laten Santiago de Cuba achter ons en gaan op weg naar Guardalavaca waar we de komende drie (laatste) overnachtingen verblijven in een 3-sterren strandhotel, Club Amigo Atlantico, Calle 2 1, in Guardalavava op basis van All Inclusive.

Onderweg heeft E weer een verrassing voor ons, we drinken koffie bij een Cubaanse boerenfamilie. Ook mogen we rondkijken, krijgen we fruit, kaas en kokosmelk, bijzonder.
Het weer is beduidend minder vandaag, bewolkt, geen zon en een stuk minder warm.
Mijn oor schiet niet op, rijden is niet echt fijn en ook lezen in de bus voelt niet lekker.

Aangekomen, nemen we afscheid van E en onze chauffeur, zij gaan een nieuwe groep begeleiden en wij krijgen een nieuwe begeleider. Ik vraag even of er een arts is, wil toch even naar mijn oor laten kijken, hij adviseert het zelfs, oorontsteking betekent niet vliegen en ik wil toch echt naar mij lievie en kind terug woensdag.

Het hotel is niet echt mijn ding, massaal, hectisch, druk, herrie en veel alcohol. All inclusive heeft ook nadelen, blijkt later.

We eten iets in de snackbar en alle dames gaan met me mee naar de dokter. All my sisters and me, heel grappig, allemaal mee naar binnen, de arts weet niet wat er gebeurt, maar vindt het best. Ze trekt wat aan mijn oren, kijkt met een lampje en zegt "i wash your ears" uitspuiten dus. Ze doet ze meteen maar allebei. Dat lucht op, kan weer horen, krijg wel antibiotica druppels, wat mijn oor is toch wat van slag. Drie dagen druppelen voor de zekerheid, komt het goed. De rekening valt gelukkig me 20,68 CUC, dat red je in Nederland niet.

Lekker nog even naar het strand en later in de file om te eten, nog een nadeel dus, gaan we niet doen, op zoek naar een ander restaurantje en daar vinden we een plekje, er zijn er 6 op het complex.
Eten redelijk, drinken nog iets. Inmiddels is het gaan onweren en stortregent het, hotel staat op verschillende plekken gewoon blank.