Relaxen

Oostenrijk, Roßleithen

Misschien wordt het vandaag echt een relaxedagje, heerlijk in de schone lucht van Oostenrijk aan de prachtige Gleinkersee, met de bergtoppen (nog wit) op de achtergrond. Hier kan ik van genieten vanaf mijn plek, maar ik heb ook een aantal mooie wandelingen gevonden (komoot), ik ga het zien en jullie lezen het :-). Toch wel íets actiefs doen vandaag.

Wat heb ik vooralsnog geluk met het weer, alle dagen zon en af en toe wat (soms even veel) wolken, vannacht en morgenochtend worden er wat buien voorspeld, maar ik heb geen haast en alles is weer reisklaar voordat ik ga slapen.

Vandaag ga ik een mooie wandeling maken, beginnend op de camping.
Maar eerst een goed ontbijtje als brandstof, natuurlijk heerlijk buiten voor mijn campertje.

Jannie vindt "FREEDOM" een mooie naam voor de bus en het is best passend, denk ik!

De bergwandeling begint met een rondje meer en na een heerlijke cappuccino met, ja hoor, daar is tie weer, een taartje, op het Seebauer terras, langs mijn camper omhoog op naar de waterval een stuk verder. Prachtig, zowel het meer, met diepgroen water en heuvel op, heuvel af naar de waterval. Het laatste stukje naar beneden en later naar boven natuurlijk, over een smal, redelijk stijl bospad, met takken, boomstammen en keien, een uitdaging, maar ik kan het, al kost het wat zweetdruppels. Én het was de moeite waard, altijd imponerend donderend water. Grapje net de foto's van de waterval uitgehaald, water laten bevriezen :-). Ik loop rustig hetzelfde pad weer terug, af en toe even uitpuffend van het klimmen en inmiddels is het best warm geworden. Maar je hoort mij niet klagen :-).

Vanmiddag het grote relaxen, in de zon bakken, beetje lezen en lekker eten op het terras, een heerlijke gespätzle schotel met kaas én een biertje. Het was veel te veel, neem het restant mee in een servetje, prima voor morgen onderweg.

Ik heb nieuwe buren, twee dametjes in een VW busje, zonder hefdak. Ze vinden mijn camper geweldig, leuk toch.

Morgen weer een stukje dichter naar Slovenië.