Dag 18

Sri Lanka, Koggala

Vandaag een beetje uitgeslapen en net op tijd voor het ontbijt.
Als we Janneke vragen over de winkels in Galle, horen we dat Tineke is gevallen bij het opstappen op de fiets. Zij zouden met Binnur en Chutay (ja, ik weet zijn naam) gaan fietsen. Mocht niet zo zijn. Tineke met de ambulance naar het hospitaal, later horen we dat ze niets gebroken heeft, maar waarschijnlijk de kom van haar heup beschadigd heeft, rolstoel en thuis direct onder behandeling. Wel een brokkengroep deze keer. vallen, ziek en blauwe plekken. Ook Irene heeft het te pakken, de darmen werken niet mee.
Verder doen we eigenlijk niets dan, lekker genieten van het strand. Het is een drukte van mannetjes die komen en gaan, de zee heeft vannacht weer een stuk strand weggeslagen en ze proberen met man en macht én zandzakken, te redden wat er te redden valt. Nog niet zolang geleden liep het strand tot aan de grasrand van de tuin en kon je zo de zee inlopen. De palmen aan de rand zijn al verdwenen en ook het huisje van de strandwacht heeft het moeten ontgelden vannacht.
Nu is de zee verboden terrein! Té gevaarlijk!
Moet toch een beetje bruin thuiskomen ☀.
We lunchen in het a la carte restaurant, een verademing, heerlijk rustig, koel en lekker eten.
Damiène en Marianne zijn over het strand naar de paalvissers geweest, dat wil ik eigenlijk ook heel graag. Helaas is er bijna geen strand om te lopen, dus ik terug naar mijn bedje onder de palmboom en Martijn lekker lezen op het terras.
Zo genieten we elk op onze eigen manier. Aan het eind van de middag samen een Lion beer bij de poolbar en nog even relaxen op de kamer voordat we ons weer aan het dinerbuffet gaan wagen. De laatste keer. Morgen eten we in Galle.

Tot morgen lieve volgers xx.

The Long Beach Resort, Matara Road.