Op weg naar Den Helder

Nederland, Gouda

Ik wil betijds aankomen op de camperparkeerplaats Willemsoord, de voormalige werf van de Koninklijke Nederlandse marine, nu jachthaven én camperplaats.
Je staat tussen diverse schepen van het marine museum.
Den Helder heeft alles in zich om er enkele dagen te blijven en dat ben ik ook van plan.

Helaas kon ik hier niet reserveren, maar de beheerder heeft aangegeven dat, als ik er rond het middaguur ben, er plaats zou moeten zijn, ik hoop echt dat er een plekje voor me is.
En anders ga ik nu al naar minicamping "Het uitzicht" kijken of daar plek voor me is. Ik ga het meemaken.

Ik ga weg met mooi weer, maar het wordt onderweg steeds donkerder en het gaat zelfs regenen als ik bijna bij Den Helder ben. Niet heel hard, maar toch, aan de horizon gloort er echter zonneschijn, dus blijf ik positief.

Er is plek, ik kan zelfs nog kiezen, leuke plek. Én ik mag zelfs langer dan 2 nachten staan, fijn, geen minicamping in Julianadorp dus, dat maakt het weer een stuk relaxter. En kan ik nog kijken wanneer ik naar Texel ga, of de stadswandeling ga doen, alle tijd.

Vandaag doe ik verder niets bijzonders, maar wel even de sfeer van de stad proeven, ook letterlijk :-) denk ik.

Rondje gelopen over het terrein van het maritiem museum, ik sta letterlijk in de achtertuin. Willemsoord is een plek op zich, alle oude haven gebouwen zijn in oorspronkelijke staat hersteld en nu in gebruik door winkeltjes, musea, kantoren, bars en restaurants. Prachtig. Oude schepen liggen aan de kade, hier en daar een kanon van een oud marineschip.
Gaaf om hier te kunnen staan.

Het is heerlijk weer om buiten te zijn, een flauw zonnetje, wind en niet zo warm.
Ik ben meteen bij de TESO gaan kijken, waar ik precies met de fiets moet inschepen. Staat duidelijk aangegeven, makkie.
Laat het van het weer afhangen wanneer ik ga.

Nu lekker relaxen, eten en dan zit mijn eerste reisdag er alweer op.

Tot morgen.

Oh ja, de camperplek is inmiddels "vol", maar dat weert de camperaar niet, ze staan gewoon aan de andere kant van de heg, op het parkeerterrein van het museum. De Duitse campers zijn duidelijk in de meerderheid, de borden geven wel aan dat er niet overnacht mag worden.

Veel plezier weer!

Angela 2023-08-13 21:08:30

Het volgende deze keer Nederlands avontuur kan beginnen. Volgens de weerberichten ga je het heel goed treffen met het weer, fijne vakantie op de waddeneilanden, ga je volgen !