Dag 13

Indonesië, Kuta

Vanochtend heerlijk op het gemakkie gedaan en meteen door naar het zwembad.
Vanochtend vroeg was de lucht grijs en dicht, maar gelukkig trok het snel open en hebben we heerlijk in het zwembad gelegen.

Om 13.00u worden we opgehaald door Panorama, een busje voor ons twee en ja hoor, dat hebben wij weer, een chauffeur met een giga tick, hij snuift constant door zijn neus, als een paard.

We vertrekken via het hoofdkantoor voor onze eerste excursie van het pakket van 4, naar Ubud en omgeving.
Inmiddels hebben we besloten de laatste excursie niet mee te gaan, toch een beetje veel 4 van de 8 dagen nog weg te gaan en van die excursie hebben we alles ook al op Java mogen zien.

We gaan naar de zilverfabriek in Celuk, waar de Buddha too Buddha collectie wordt gemaakt, wat mooi, ik laat me verleiden en koop een mooie armband, voor een fractie van de prijs in Nederland.

Leuke trip naar Batubulan, waar we stenen beeldjes kunnen kopen.

Daarna bezoeke we een schildersatelier in Mas, hier zien verschillende vormen van de schilderskunst hier op Bali, wij vinden het minder, maar oké, dat hoort er ook bij.

Dan eindelijk naar Ubud, maar dat valt erg egen, het regent inmiddels weer pijpestelen en alles is een grote modderplas.
We gaan naar de markt en de verkopers komen als vliegen op ons af, eindelijk toeristen, ook hier merken ze onze recessie en komen er veel minder toeristen naar dit prachtige land.

We kopen wat kleine dingetjes, we hebben erg weinig tijd, 3 kwartier later moeten we de bus alweer in, want we moeten op tijd zijn voor de Kecak en Sanghyang dansen in Gianyar (ff googelen) erg indrukwekkend. We zitten op de eerste rij, dus kunnen alles top zien en ruiken, zoals later zou blijken.
De voorstelling eindigt met een vuur, aangestoken met petroleum, ik ruik er een dag later nog naar.

Terugweg weer in 2 etappes en om half 9 terug in ons hotel, snel even wat eten, een satéschotel, samen, want je krijgt wel 12 stokjes. Heerlijk!
Lekker ons bedje in en hopen op een zonnige (vrije) dag, morgen.

@ Gertjan, hoe is het met je moeder, al iets gehoord? Wil het graag horen hoor!