Dag 1 Nachtvlucht

Nederland, Gouda

Mooie tijd om te vliegen, niet midden in de nacht op pad, lekker met de trein op tijd naar Schiphol, geen gehaast, koffietje bij Starbucks, daar begint zoals altijd de vliegvakantie. Dat het soepeltjes gaat hoop ik dan maar, het is herfstvakantie en de drukte, de acties, lange wachtrijen en geannuleerde vluchten, staan op mijn netvlies en komen regelmatig in het nieuws. Relaxe en gewoon afwachten, ik kan er zelf niets aan veranderen helaas. Dan maar wat langer op Schiphol vertoeven, mijn vlucht wil ik natuurlijk niet missen!! Iets over vijven op Schiphol, dat moet toch op tijd zijn om om 21.15u te vertrekken. God zegen de greep, zou mijn moedertje gezegd hebben :-).

Maar ik heb me voor niets druk gemaakt, dat doe ik niet snel, maar na alle berichten, nu toch even wel.
Jullie gaan het echter echt niet geloven, kwart over 5 op Schiphol en kan meteen inchecken. Dat moest via de balie, omdat de corona vaccinatiebewijzen gecontroleerd moesten worden, prima natuurlijk. Mijn stoel keuze was gelukkig wel doorgekomen, lekker een raamplekje, geen last van wc gangers :-).
Binnen 3 kwartier ben ik voorbij de security, op mijn appeltje na, moest gecontroleerd worden, alles in orde. Nog even paspoort controle en klaar ben ik. Tweeëneenhalf uur over. Wat een mazzel heb ik!!
Zodra ik de douane bent gepasseerd en mijn tas (22,4 kg, netjes gedaan) weer heb ingeleverd, voel ik de reiskriebels alweer toenemen, een soort virus, maar dan wel positief, erg lokaal :-) én gelukkig niet besmettelijk! Ik geniet van een cheeseburger bij de Mac, helaas was de Starbucks gesloten. Loop op mijn gemak naar de gate, waar ik al wat medereizigers ontmoet. Én één persoon, ik ken haar naam nog niet, maar ze is echt, maar dan ook echt enorm, ze reist ook alleen, ik ga haar uit de buurt! Moppert overal op, niets is goed pffff, jullie gaan meer over haar horen (lezen) dat is zeker ;-).

Dit wordt vast weer een bijzondere trip, ik heb een fantastische rondreis in het vooruitzicht! Hoop op een leuke groep, fijne reisleider én natuurlijk lekker weer!

Nachtvlucht Amsterdam - Kuala Lumpur met KL 839, 10.236 km, met een stopover in Singapore.

Ik maak het me weer zo comfortabel mogelijk aan boord van het vliegtuig tijdens de vlucht, filmpje kijken, muziekje luisteren en natuurlijk het "heerlijke" vliegtuig-eten, alhoewel, ik vlieg met de KLM, dat eten is meestal wel prima, ik ga het meemaken.
Als alles verder volgens schema verloopt, ben ik morgen, in bijna 14,5 uur, in Kuala Lumpur.
Ik hoop lekker wat te kunnen slapen, ja met ......... jullie weten het :-), drankje, pilletje, oordoppen, oogmasker, nekkussen en deken, oh ja, niet te vergeten warme sokken :-).

Welterusten!

ha Yvonne, Goede vlucht gewenst! Al medereizigers ontmoet? Groet, Ron

Ron 2022-10-20 20:28:25

Jazeker al een aantal Ron, zien er goed uit :-)

ivie74 2022-10-20 21:05:35

Nou mazzelkont...jammer van de Starbucks...ja best koud daarboven hè ....I'm watching you! 😉 in de sky... slaap lekker Vonnie

Yolanda 2022-10-21 02:43:47

Eindelijk!!!! Heel veel plezier, ik kijk erg uit naar al je verhalen! Wij waren ook van plan deze bestemming te gaan ontdekken (voor @#!$% en voor ons kleine wonder werd geboren), dus kan het zo hopelijk toch nog een beetje mee beleven!