Dag 2

Sri Lanka, Negombo

Negombo (137.000 inw.) is een badplaats op 37km. van Colombo en op slechts 8km. van Colombo Bandaranaike International Airport. Vanwege de korte afstand tot het vliegveld is Negombo vaak het begin- of eindpunt van een rondreis door Sri Lanka. Negombo, ook wel “Little Rome” genoemd door de vele kerken, is grotendeels christelijk. Het is van origine een vissersdorp, zelfs nu is de visvangst naast het toerisme een belangrijke bron van inkomsten. Er liggen veel beach resorts langs het brede zandstrand van Negombo. De zee is, heeft vaak hoge golven. Ook in Negombo kun je veel van de koloniale historie van Sri Lanka zien. Naast de vele kerken en een Nederlands fort, ligt er in Negombo een kanaal gegraven door de Nederlanders voor de specerijen handel. Bij Negombo ligt ook het grootste moerasgebied van Sri Lanka, de Muthurajawela moeras.

De transfer niet gehaald! Maar bij aankomst in Dubai staat er al iemand klaar van Emerates en onze transfer naar Colombo is al geregeld, koffers geen omkijken naar. Even wat rondgelopen, pracht en praal! Met de trein naar de gate, het vliegveld is immens groot.
Twee uur na de geplande tijd op naar Colombo. Probeer nog even een dutje doen :-), lukt niet, dus maar een filmpje kijken, Zootropolis, zó grappig.
Lekker gegeten en wat soezen, de 4 uur zijn zo om.

Na aankomst op de luchthaven worden we opgewacht door Nicoline, grappig, bij haar heb ik onze reis geboekt op de vakantiebeurs. Even pinnen, duurt even , wil iedereen natuurlijk en van de 4 automaten werkt er maar eentje. 50000 roepies rijker, zo'n 300 euro, rijden we met onze FOX bus naar ons hotel direct gelegen aan de Indische Oceaan in de omgeving van Negombo.

Een bijzonder ontspannen plek om na de vliegreis even bij te komen. Wij gaan direct even water scoren, is nodig met deze hitte, meteen maar 10 liter gekocht, kunnen we even vooruit.
Om 7 uur een briefing van Nicoline over, wat we zoal kunnen verwachten.
Dan heerlijk eten, een buffet met van alles en nogwat, smaakt naar meer. Een van onze reisgenoten is jarig en krijgt een taartje, waar Martijn meteen van mee mag profiteren, hij kan het hebben.
Over de groep kan ik nog niet zoveel zeggen, grootste deel ver boven de 50, van mijn leeftijd dus ;-)
Maar dat gaat vast goed komen.

We verblijven voor 3 nachten in het Camelot Beach Hotel, Lewis PI Negombo 11500.