Dag 1 Schiphol naar Singapore سيڠاڤورا

Nederland, Gouda

Myanmar here I come!!!

Rond 7.30 uur gearriveerd op Schiphol, klaar voor de reis! Snel inchecken en nog wat rondhangen. Gepland vertrek om 10.25 uur met vlucht SQ 323 in ca. 13,5 uur naar Singapore.
Kijken of ik al wat reisgenoten tegenkom in de vertrekhal, mijn KRAS label hangt aan mijn rugzak, dus ik ben herkenbaar ;-)

Helaas wegens de nieuwe privacy wetgeving geen deelnemerslijst ontvangen, dus niet even facebooken op naam, de "ontmoet" pagina op de KRAS site heeft ook niet echt iets opgeleverd, 2 reacties, dus ik ben heel benieuwd naar mijn reisgenoten. Een wat ouder gezelschap deze keer, het grootste deel ik boven de 50 en alleen reizend, maar dat mag de pret zeker niet drukken.

Het afscheid valt wat zwaarder deze keer, Vanja ziek thuis, lastig! Maar ik word via de track app gevolgd!
Amsterdam naar Singapore, een vlucht van 10544 km. Vertrek op tijd. Bij het inchecken kom ik Bernard al tegen, oude knar zit op zijn koffer, help hem maar een beetje en schuif zijn koffer vooruit met mij kar, aan zijn koffer te zien, zit vol stickers, een reiziger, hij stond op de kras site bij "ontmoet" met zijn 06 nr.
Bij de gate Wil, nog een kras ouwetje, vertelde meteen over overleden man en haar gedoe met haar zoon pff, daar zal ik weinig mee optrekken dus.
Fijne raamplek met beenruimte, mijn buren gaan voor 2 maanden reizen, oa door Australië.
Snack gezouten nootjes en erwten, haha kostje naar mijn bekkie, niet dus.
Lijkt telkens terug te komen die groene dingen, in de soep in Nepal en nu ook al in een snack.
Na het eten lekker een whisky en een slaappil, wat uurtjes geslapen, weer eten vlak voor dat we er zijn. Best prima voor vliegtuigvoedsel.

Voor mij (zet altijd meteen mijn horloge op de tijd van het land waar ik heen vlieg) is het meteen Singapore-tijd bij vertrek, 7 uur later, dus heerlijk een nachtvlucht.
Het wordt weer een hele zit, in totaal ruim 20 uur inclusief de overstap, dus met wat uurtjes slaap gaat de tijd lekker snel!