Dag 4 Bikaner

India, Bikaner

In de vroege ochtend komen we aan in Bikaner en worden door onze busje opgehaald en naar het hotel gebracht én wát een geweldige plek!
Een levendige stad in het uiterste westen van de Thar woestijn.

Het markante Junagarh Fort is een indrukwekkend bouwwerk uit de tijd van Mongol keizer Akbar. Het fort wordt door een kilometerslange muur omgeven.
Prachtig, héél erg imposant.

We willen daarna naar de Jain Tempel lopen, maar in deze hitte, ruim 40°, pakken we toch maar een tuktuk, een stuk aangenamer! Onze chauffeur blijkt de weg niet te weten, na een rondje zijn we weer terug op de startplek, Erna wil niet verder, geen goed gevoel en we stappen uit. We lopen een stukje door de hoofdstraat en pakken een andere tuktuk, een oudere man brengt ons naar tempel en wil wel op ons wachten voor de rit terug naar het hotel, we zijn benieuwd of hij er straks nog zal staan, het is tenslotte India ;-).

De Jain Tempel, wéér een belevenis, we worden ontvangen door de priester en rondgeleid, hij heeft verstand van fotograferen en weet precies hoe hij ons op de foto moet zetten.
Zij laten zich leiden door 24 profeten, het is dus géén geloof.

Het tuktuk-mannetje staat er i.d.d. en met een cola/waterstopje onderweg, lekker terug naar het hotel voor een paar uurtjes relaxen op het dakterras met een biertje van 650ml, dat hakt erin met deze hitte
:-).

Straks op hetzelfde dakterras heerlijk eten en vroeg onder de wol, nou meer het laken.
Tot morgen.

Klinkt allemaal geweldig. Is de fietstocht te vergelijken met de tocht in Bangkok of gaat die vergelijking mank. Lijkt mij een kleurrijk land, chaotisch, maar daarom niet minder geweldig. treinreis goed verlopen? Neem het er van. Groetjes aan Erna