Dag 8 Jodhpur

India, Jodhpur

Het is hier heerlijk vertoeven!

Lekker beetje uitslapen en Erna weer bijna toppie. Na het ontbijt samen op pad, we nemen een tuktuk naar het Mehrangargh Fort met muren van 36m hoog, voor wel € 1,50 met z'n tweetjes. We doen iets rustiger aan vandaag voor Erna, maar met 37°, is lopen toch wat minder comfortabel dan lekker gereden worden met een tuktuk, ook voor mij.

Wat een waanzinnig bouwwerk. Vanaf het terras een prachtig uitzicht over de oude stad, de meeste huisjes zijn in het blauw geschilderd, dit als een soort afweer voor de zon, waardoor het binnen koeler blijft.

We pakken weer een tuktuk naar de tempel, verder naar de kruidenmarkt, de klokkentoren en terug naar het hotel, na wat onderhandelen wacht hij bij elke stop op ons, onze eigen tuktuk dus :)

We kopen een prachtige sjaal, ik wil betalen en scheur een 500tje door midden, daar weten ze wel raad op hier, ik moet meelopen, naar wat blijkt, een wisselmannetje, 450 rp krijg ik ervoor terug, 50 rp voor een scheur, het is wat.

Even bijkomen op de kamer en dan heerlijk een paar uurtjes naar het zwembad. Ik zonnen en Erna lezen, dat is óók vakantie.

Even lekker douchen en eten in het restaurant van ons hotel, voor Erna weer de eerste maaltijd én het smaakt.

Welterusten, tot morgen.

Ja hier is het nog woensdag en de zon schijnt uitbundig, en jij schrijft alweer een verslag maar dan met de dag donderdag. Fijn om te lezen dat het met Erna weer beter gaat. En wat zien jullie een mooi's, en wat een belevenis, trouwens mooie sjaal! Ik ga snel naar het verslag van morgen...... doei doei