Dag 1

Nederland, Schiphol Airport

Na nog een lekker dagje samen, eten we thuis nog een restje lasagne. Ben toch wel een beetje hyper blijkbaar, ik ben erg lachwekkend volgens Vanja.
Vanja brengt me naar Schiphol en zet me voor hal 3 af, vind ik wel fijn, zij niet zo. Bij de incheckbalie wacht ik op Margreetje. We mogen direct doorlopen, zijn we al lekker de tassen kwijt. 20,5 kg netjes toch.
Margreetje is door Kees gebracht, zij eten nog een pizza en rond half 8 lopen we naar onze gate.

Een late vlucht dit keer.
We vliegen met Etihad Airways. Etihad Airways is de nationale luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, ik heb er nog nooit mee gevlogen, ben dus wel benieuwd.

Het vertrek staat gepland om 21.25 uur, we vliegen een klein kwartiertje later.
Voorspoedige vlucht, heerlijk een paar uurtjes geslapen na de vliegtuigmaaltijd en 2 glaasjes witte wijn, waarvan er 1 over mijn broek gaat. Alcoholmisbruik :-)

Wat een drukte als we het vliegtuig uitkomen in Abu Dhabi, maar eenmaal in de hal vinden we een plekje bij de Mac, waar we een heerlijke cappuccino drinken, ik met een lekkere bananenmuffin. Hier heel even 2 uur later, gek hoor. Even appen met het thuisfront dat de eerste etappe goed is verlopen én met een goede rug gelukkig.
We brengen zo'n 4 uur door in Abu Dhabi, wachtende op de vlucht naar Johannesburg.
Boarden op tijd, heel veel mensen in een veel te kleine ruimte. We blijven lekker zitten tot iedereen zo'n beetje het vliegtuig in is. In het vliegtuig moeten we nog een half uurtje wachten, het is te druk in het luchtruim.
Klaar voor weer een lange zit. Lekker filmpje kijken "Lion" prachtig! En toch nog wat uurtjes geslapen na precies het zelfde eten als vannacht, niet echt lekker.
We hopen om 16.30 uur in Johannesburg te landen. Daar géén tijdsverschil, heel bijzonder na zo'n 14 uur vliegen en ruim 19 uur onderweg te zijn geweest.