"We zijn er bijna"

Zwitserland, Ennetmoos

Of natuurlijk beter gezegd "ík ben er bijna"! Best een beetje spannend!! Morgen naar Milaan, maar vandaag hier nog even genieten van de bergen om me heen.

Gisterenavond werd het toch nog snel stil en kon ik genieten van de bellende koeien, buiten en in de stal, erg lang heb ik ze echter niet gehoord, blijkbaar ook een goed "inslaap" geluid!

Wakker worden met zo'n zonsopkomst, als uitzicht door mijn achterraampje, is toch geweldig! Heel snel mijn bed, uit, vest aan en naar buiten, dat moet ik natuurlijk vastleggen als ervaren Japanner :-).
Het is nog erg vroeg, schuif nog lekker terug mijn camperbed in, rustig aan, ik heb een vrije dag :-).

Ga gebruik maken van het super deluxe sanitairgebouw, nou ja er zijn 2 wc's en 2 douches met een gordijn ervoor, maar super schoon, heerlijk warm en zolang je wilt, prima dus!

Ik moet toch wat vertellen over de boer, annex campingbaas. Hij is een beetje sneu, is klein, heeft een bochel, een kort been, waardoor hij heel moeilijk loopt en tot slot kaal met wat vlassig knalrood haar (kunnen jullie hem al voor je zien :-)), maar hij doet het wel allemaal, zelfs meerdere keren per dag het sanitair. Mw. de boerin is de helft jonger, komt uit de Filipijnen en heeft hem 3 ukkies gegeven. Dat heeft hij mooi voor mekaar ;-) en zielig vindt hij zichzelf zeker niet! Voor de kinderen zorgen is dan ook het enige wat mevrouw doet, geen woord over de (haar) grens spreekt ze, als je iets vraagt zegt ze "man vragen". En als hij even niet in beeld is en er komt iemand voor de camping roept ze heel hard "camping" dan komt hij wel ergens vandaan hobbelen.

Vandaag relaxen in de zon, lekker niets, op een beetje rommelen na.
Vegen, dat was wel nodig, matjes kloppen (gebruik de vliegenmepper als mattenklopper) wc legen, loop met de cassette naar de boer en vraag waar dat moet, daar zijn hier geen voorzieningen voor, maar ik mag het in de gier put lozen, vlakbij de koetjes, die meteen nieuwsgierig als ze zijn, komen kijken wat ik aan het doen ben :-), de afwas is ook weer gedaan, Ik kan morgen weer opgeruimd op pad.
Dat waren wel weer genoeg huishoudelijke zaken voor vandaag, ga in de schaduw met het boek "de Olijfboom" van Lucinda Riley (van de 7 zussen).

Mijn buurman nodigt me uit om mee te eten met de andere buren, die van het geluid gisterenavond en die straks weer voor geluid gaan zorgen, denk ik. Heel lief natuurlijk, maar ik sla zijn verzoek af. Ik heb vanavond Loosduinse loempia's uit de Omnia. Maar wil ook alles rijklaar hebben voor morgen.

De zon schijnt nog steeds volop, heerlijk! Daar geniet ik nog even lekker van, want er verschijnen donkere wolken.

Prachtig!

Jannie 2021-08-21 09:09:20

Geweldig verhaal weer!!!

Margreet 2021-08-21 17:43:19

ik geniet er ook van ik zie de boer en de bergen en de zon en ik zie je zitten onder de olijfboom