De wind in de rug

Nederland, Zoutelande

Vandaag zorgt Vanja voor een lekker ontbijtje, gehaald bij Bakker Bastiaan, waar zelfs, hoe ouderwets, nog een krantenrek staat en dat in het digitale tijdperk.
Verse broodjes, croissantjes, verse jus d'orange en een eitje én zelfs buiten in het zonnetje gegeten.

We zijn lekker vroeg en vertrekken weer voor een fietstochtje, dit keer van ca 55 km.
We maken een foto's op een pad door een weiland, als we aan komen fietsen, een voorbij fietsende dame vraagt of alles goed gaat, Vanja zegt "ja hoor, we hebben alleen maar lol" "oh oké" zegt de dame en fietst snel door, wat moet ze daar nou mee, twee giechelende vrouwen :-).

Als eerste komen we aan in Veere, waar we meteen oud Hollands snoep kopen bij oma"s snoepwinkeltje, spekken, dropveter, lollie met zwart wit en zwart wit, lekker. We gaan een terrasje opzoeken, we hebben trek in koffie. En we nemen een cappuccino met lekkere appeltaart. Krijg het aan de stok met de serveerster, ik heb de asbak met peuken weggezet op een lege stoel en daar was Mw. het niet mee eens, jammer dan, het stonk.
Zo de inwendige mens is weer versterkt, dus kunnen we er weer tegen en we gaan het stadje verder verkennen.
Erg knus met leuke winkeltjes en een haventje met enorme jachten.
Wat later eten we onze meegenomen broodjes op, op een bankje aan het water. Er zitten 2 mensen naast ons en als ik op stap, zegt de dame, "pas op uw standaard staat nog uit", "ach, dat doet ze altijd", zegt Vanja en "soms gaat ze er nog bij liggen ook", nou ja zeg, de grapjas, dat is lang geleden hoor!
We stappen weer op de fiets en komen door dorpjes van 3 straten, waar geen kip op straat te vinden is, maar ja, het is tenslotte zondag.
Op naar Domburg, maar we stoppen in Oostkapelle, we dachten dat we al een Domburg waren :-), waar op een leuk terras gaan zitten én heerlijk in de zon, het is zelfs best warm, we genieten!
Behalve van we vieze bulldog achter ons, die ook nog eens gaat kotsen. Ze willen er een emmer sop overheen gooien, terwijl wij daar zitten, we verplaatsen snel naar een ander tafeltje, brrrr.
Een stukje verder komen we dan toch echt in Domburg, een toeristisch, druk plaatsje, met veel terrasjes en winkeltjes.

We fietsen verder terug over de dijk van Westkapelle en het is nog drukker met surfers en campers dan gisteren.
Én dan zijn we ineens weer bij de camping. Het is nog steeds mooi weer en bedenken toch de BBQ aan te steken, de Jumbo is jammer genoeg hier niet open op zondagmiddag, dus wordt het de pasta, die we gisteren al gekocht hadden, lekker sausje erbij gemaakt, ook lekker.

Alweer afwassen ;-) ;-) niet mijn favoriete bezigheid, zoals jullie weten ben ik een kei in opsparen, maar daar krijg ik bij Vanja, de kans niet voor :-).

Tot morgen, hopen op droog weer, de voorspellingen zijn niet zo best, maar we gaan het zien, anders wordt het Jan van Haasteren.

Jullie boffen wel met weer zeg! Het valt mij op dat de avonden ook nog steeds zacht zijn. Dit is wel genieten zo. Inmiddels ben je er al lang! Mooie dag morgen! Groet, Ron

Ron 2021-09-26 23:04:35

Van Haasteren, goed op ieder moment van de dag! Veel plezier!