Wat brengt vandaag?

Nederland, Ulvenhout

Ha lieve volgers.

Vannacht heeft ieg veel water en wind gebracht, mijn bus ging er van heen en weer, werd er zelfs wakker van. Gelukkig had ik alles binnen gehaald, waardoor het nu binnen, kruip door sluip door, is geworden, maar het lijkt op te klaren we gaan het zien.

Eerst even ontbijten en bedenken wat ik ga doen vandaag, met de buienradar als leidraad, dat is gisteren ook prima bevallen.

Wordt vervolgd!

Precies zoals voorspeld werd het tegen half 2 droog, ik zat er klaar voor, voor een wandeling deze keer. De wandeling heette "Vrolijk rondje Ulvenhout" niet heel vrolijk met dichte winkels en restaurants, op een enkel terras na dan.

De camping af, weer langs de molen, nu van de andere kant.
Molen de Korenbloem met de hoogste molenbelt van Nederland is nog wekelijks in gebruik. In 1835 gebouwd en 1909 herbouwd na een verwoestende brand.
Verder langs de onze Lieve vrouwe kapel gebouwd in 1938 voor het 40 jarig priesterjubileum van pastoor Vermunt.
Een minikapelletje wat niet echt opvalt, bijzonder dat wel.
Middenin het dorp de Laurentius kerk, uit 1904. Een Neogotische kruiskerk, met een toren, een kapel met gebrandschilderde ramen en een pastorie, beide zijn rijksmonument.
Volgens mijn wandelbeschrijving steek ik over en loop naar het Ulvenhoutse bos. Ik kom niet echt uit de routebeschrijving en vraag aan een aantal lokale wandelaars waar het Slot Grimhuijsen is, want daar moet ik naar toe. Niemand kent het. Twee dames (die het ook niet weten) zeggen "niet verdwalen hoor", ach ik kom er altijd wel uit zeg ik, alleen misschien niet waar ik begonnen ben, dus voor de zekerheid loop ik dezelfde route terug door het prachtige bos.
Ik ben terug bij de kerk en zie ineens links de poort van het Slot, ja daar zoek je toch naar, van een slot is dus geen sprake :-), meer dan een overblijfsel van Slot Grimhujsen is het niet. De fundamenten van het afgebroken slot zijn bewaard gebleven in de bodem. Het werd in 1904 afgebroken tbv de bouw van de nieuwe kerk.
Aan de andere kant van de kerk ligt een groot vervallen (Rooms Katholiek) kerkhof. Ik loop tussen bomen door het kerkhof op met in het midden een gedenkteken voor de slachtoffers van de 2e wereldoorlog. Ik vind een begraafplaats altijd bijzonder, zo even in stilte rondlopen en grafschriften lezen die bijna niet meer leesbaar zijn.
Ach ja, loop gewoon door een ijzeren hek het kerkhof weer af, dat had ik dus even gemist op zoek naar de ingang.

Loop op mijn gemakje slingerde slang terug naar de camping, want die zie ik ergens in de verte liggen. Sta ik ineens voor een groot weiland aan de overkant van de camping, maar dat veld kan ik niet over, omlopen dan maar.
Bijna 7 km verder en 2 uur later terug bij mijn Campert, lekker nog even van de zon genieten met de beentjes omhoog. Toch weer heerlijk weer vanmiddag, mag niet klagen toch.

Lekker gekookt, even bellen met thuis, wat gaat de dag snel.
Morgen weer een dag, ik kijk ernaar uit, jullie ook?

Fijne avond.

Mijn avond eindigt met een prachtige zonsondergang die ik jullie niet wil onthouden.