Morgen is het al zover!!

Nederland, Gouda

En ja het was kort dag, maar ik heb alles op de rit.
VISA in mijn paspoort, tas < 20 kg en huisje op orde. Vorige week nog even een vaccinatie gehaald bij de GGD voor, of eigenlijk tegen de buiktyfus, toch maar het zekere voor het onzekere genomen, de oude vaccinatie was al ruim een jaar verlopen.
Ook natuurlijk genoeg snoertjes en opgeladen batterijen mee. In Nepal is er maar een paar uur per dag stroom, dat wordt spánnend!!!!
Nog even naar de kapper, lekker kort en makkelijk.

Beetje kort op het werk na mijn ziek zijn, maar even er tussen uit is fijn, even alles van de afgelopen maanden achter me laten, mijn hoofd leegmaken en ontspannen!
Én deze keer weer in mijn uppie, wel met een groep hoor, maar (jammer genoeg) zonder Vanja op avontuur, ik zal haar missen, het was zó gaaf samen in Peru.
Zij gaat eind mei en in juni weer een pelgrimstocht van zo'n slordige 500 km maken door Spanje in 3 weken. De wandeling gaat van Sevilla naar Salamanca, wat een kanjer! En ja, dat is niets voor mij en mijn voetjes :-) , deze keer ieder op zijn eigen manier een reis maken :-)

Ik las een tijdje geleden het motto van een reisleider, erg mooi!! "Ga zelf kijken in de wereld, vertrek zonder vooroordeel, stel je open en laat je verrassen door natuur, volkeren, culturen en lokale keuken en je zal de rijkdom en schoonheid van de wereld ten volle beleven". Het zou zomaar mijn motto kunnen zijn :-)