Het zit er bijna op

Nederland, Gorinchem

Mijn weerpraatje :-), ik zie geen hand voor ogen, mist, mist en nog eens mist, ik kan zelfs de boten aan de overkant, bijna niet onderscheiden.

Ik wil toch de molentocht fietsen en na mijn ontbijt en heerlijke douche stap ik, gewapend met muts, sjaal, fleece vest met capuchon en handschoenen, op de fiets. Ik had gisteren al even bekeken wat het dichtsbijzijnde knooppunt is, vlakbij, even de punt af fietsen tot de stadspoort.

Ik fiets naar de eerste molen op mijn tocht, de koren-en stellingmolen "de Hoop" wat onzichtbaar door de mist, maar dat geeft het ook wel iets magisch.
Het is heel koud en ik heb ook maar mijn capuchon van mijn vest over mijn muts getrokken. De tweede molen is ook een koren-en stellingmolen "Nooit volmaakt". Ik besluit terug te fietsen, 48 km met dit weer is niet fijn, mijn vingers vallen er, ondanks mijn handschoenen, bijna af en mijn jas is al aardig nat, maar ik wil toch de twee houten molens nog zien, de Oost-en de Westmolen. Door de iets optrekken de mist is de Westmolen mooi weerspiegelt in het slootje. Ook het slot Vuuren, ligt op mijn weg, maar de dikke mist is weer terug en mis ik het, niet gezien en ik ben er toch echt voorbij gefietst.

Ik pak de afslag terug naar het centrum en ga opwarmen en een broodje eten in de camper. Onderweg bij de Jumbo wat boodschappen gedaan.

Inmiddels is het iets meer opgeklaard, niet heel helder, maar i.e.g. wat meer zicht.
Ik fiets (wat eigenlijk niet mag) een stuk over de stadswal en ga voor een wandeling de stad in.
Helaas (ach ja) is er kermis op het mooiste plein, de markt en is het zicht op de mooie gebouwen niet optimaal.

Ik kom voorbij het Gorcums museum, de Grote kerk met toren, het Arsenaal, het weeshuis, de Dalumpoort en het Hendrik Hamel museum en vele andere mooie gebouwen van eeuwen geleden.
Ook deze plaats was het bezoek weer meer dan waard, mooi aan de Merwede, met veel water, ook door de stad.

Snel de kachel aan, ik kan wel wat warmte gebruiken :-) en zo groenten roosteren dat geeft ook warmte :-).
Mijn laatste camperavond, morgen naar huis.

Fijne avond, tot mijn afsluitend verhaal van morgen.

Ha Yvonne, Je hebt toch weer mooie dagen gehad. Die kunnen ze niet meer afpakken. Goede reis naar huis! Groet Ron