Dag 18 Amazone

Peru, Puerto Maldonado

Vroeg uit veren.
Goed ontbijten en daarna een wandeling in de jungle van ca 5u. We volgen uitgezette paden en steken via bruggen rivieren en kloven over. Ook tijdens deze tocht genieten we van de variëteit van de flora en het wildleven in deze bekoorlijke jungle. De wandeling brengt ons naar het indrukwekkende Lake Apu Victor, met zijn heldere water en omgeven door gigantische bomen. We maken een kanotocht over het meer, nadat Viktor deze watervrij heeft gemaakt. Prachtig tochtje, waarbij we aan de kaaimannen voorbij glijden. Terug op het eiland kijken we vanaf de uitkijktoren uit over het meer. Verder zien we vogels, tarentula's, vlinders, heel veel mieren en de meest bijzondere bomen.
Na dit avontuur lunchen we in de lodge en is een deel van de middag VRIJ! We genieten even heerlijk van onze rust in een hangmat bij de rivier, een heerlijk windje maakt dat het iets koeler aanvoelt.

Later in de middag varen we naar Apeneiland, wat zich bevindt op het strand rondom het eiland. We lopen een stuk door weer een heel ander soort jungle, voordat we apen tegen komen. De 4 soorten apen die hier zijn, zijn uitgezet, in totaal zo'n 45. Cappucijner aapjes in zwart en bruin, gibbons en nog een soort waarvan ik de naam ff kwijt ben. Allen van het kleine soort.
We komen uit op een soort strand, dit stuk land staat in de droge tijd droog en in de regentijd is dit gewoon de rivier, die dan een stuk hoger staat door de vele regen. Daar krijgen we nog even een tropische buitje over ons heen, poncho's aan, wat een lol, poncholol. Al is het alleen maar om mijn camera te beschermen. Maar mopperen kunnen en mogen we niet, het weer was prachtig vandaag! En een fikse bui hoort thuis in het regenwoud!

Even relaxen en douchen, daarna gaan we voor een cocktail bij het happy hour.
2 voor de prijs van 1, daar houden wij Hollanders van. Chippies erbij uit onze eetkast. We mogen geen eten mee naar de lodge of naar buiten. Moeten onze voorraad keurig bewaren in de eetruimte, waar luchtdichte dozen staan.
Net voor 6u zijn we in de bar. Gezellig met zijn 6sen kletsen over werk haha.

Diner en lekker naar ons huisje op palen, foto's kijken van vandaag en de pin bijwerken.

Morgen heel vroeg op voor alweer de laatste jungletocht.