Dag 16

Indonesië, Kuta

Dagje niets.

Vroeg wakker, grijze lucht, hopen dat het nog iets gaat worden vandaag, we zouden ons kleurtje nog graag wat opkrikken, het is nog niet echt om over naar huis te schrijven, maar ach wie weet, we zien het wel, gewoon lekker bij het zwembad liggen, is ook heerlijk.

We liggen om 9 uur op ons luxe bedje en zowaar gaat de zon schijnen en wel tot een uurtje of 3, lekker hoor! Rob heeft al handdoeken op 2 bedjes neergelegd, hij dacht dat het druk ging worden, niets blijkt minder waar, het is nog steeds erg stil in en om het hotel, zonde hoor, het is hier zo mooi,

Even de zee in, maar dat is echt krachtpatserswerk, wat een stroming, de golven gooien je omver en de terugtrekkende golven zuigen je de grond in en zwart lavazand is ook niet echt fijn, dus voor geen zee verder, het zwembad is top en direct aan het strand, dat zullen jullie straks allemaal op de foto's gaan zien.
Dat zijn er inmiddels al zo'n 1500 geworden :-))

Een strandverkoper heeft prachtig houtsnijwerk en ik besluit een kijkje te nemen, Margreetje moet hier niets van weten en gaat even water halen op de kamer.
Voor een kunstwerk van zo'n 20x30 cm vraagt hij 250 dollar, pfff duur. Ik wil eigenlijk 2 maskers van krokodillenhout, maar dat schijnt nog duurder te zijn. Ik bied 80 euro en vraag naar de maskers, hij wil die wel gaan regelen, maar dan moet ik eerst het tableau kopen en dan komt hij morgen terug, uitgekookt, maar daar trap ik mooi niet in natuurlijk. Ben heel benieuwd of hij morgen alsnog langskomt.

Grappig hier, die strandverkopers. Ze zitten op een rijtje, onder de palmbomen te wachten tot er iemand het strand oploopt en komen dan als vliegen op je af. Massage missie, sarong missie, manicure missie? Horloges, kettingen, teveel om op te noemen van alles wordt hier aangeboden.
Het zwembad is d.m.v. een touw geschijden van het strand en zij mogen dat touw niet over, ze houden zicht daar ook perfect aan! Ze zitten daar echt de hele dag en verkopen bijna niets, ook voor hen werkt de recessie door! Helaas overvragen ze dan het weinige dat ze kunnen verkopen en daardoor wordt het nog minder en lopen de mensen weg.

Verder weer geen souveniertjes kopen vanmiddag, om 3 uur begint het weer eens te onweren en voorlopig ziet het er niet naar uit dat het droog gaat worden, dus naar de kamer, Margreetje voor (weer) een slaapje en ik een beetje rommelen.

x

1500 foto's!! Wil je een marathon zitting. Maar het zal het zeker waard zijn. Heb je sowieso nog wel wat lokale souvenirs gekocht. Je hebt i.i.g, ff aan het strand gelegen. Ma moet pas 10 juni het ziekenhuis in (Bronovo). 13.30 uur erin en 17.00 uur naar huis. Plaatselijke verdoving. Valt dus mee en ze is er redelijk rustig onder. Ga deze week dus nog bij pa langs. Je hebt een brief van STEDIN. Gaat over werkzaamheden aan het gasnetwerk en dan moeten ze in je meterkast zijn. en wel tussen 1 mei en 31 mei. Wil je dat ik ze bel met de mededeling dat het pas op of na 3 juni gaat worden. Het gaat mij niet lukken om dan aanwezig te zien en ik heb dat ook liever niet. Laat ff weten of ik ze moet bellen of dat ik het maar laat lopen. Veel plezier nog. Gertjan

Gertjan 2013-05-28 19:15:15

Hallo, Ja, bel ze maar als je wil. Maandag ben ik na 12 uur thuis, laten ze dan maar komen. Zoniet moeten ze maar contact met me opnemen, geef ze dan mijn mobiel maar. Tempel was prachtig. Groetjes