Op weg, en route, en camino

Nederland, 2805 Gouda

Nog een klein hikje, dinsdagavond pijn, best veel pijn met plassen. Woensdagochtend huisarts gebeld 100% blaasontsteking mi, moest toch plasje inleveren (logisch), maar 's middags duidelijke bevestiging, 5 dagen antibiotica kuurtje, meteen starten en hopen dat het snel beter gaat. Gelukkig werkten de pillen al vrij snel en ben ik zo goed als pijnvrij.

Goeiemorgen, zeg ik tegen Coco, we gaan op pad!
Bye bye, zwaai zwaai, ik ga er weer vandoor! Rode fietsie achterop, daar kan ik niet zonder natuurlijk!
Ca. 375 km naar één van de twee naast elkaar liggende camperplaatsen in Abbeville.
Ik volg de tolvrije route opgegeven door de NKC.
Miep (geüpdatet en wel) mag de weg weer wijzen, route staat erin, Coco vindt daardoor haar weg, met mij aan het stuur, in een uur over 5 hoop ik er te zijn.

Heerlijk dat ik weer op pad kan. Zo'n zin in!
Tot later vandaag met mijn eerste update.

Klokslag 8 uur rijd ik weg, klaar voor het avontuur! Maar waar ik op hoopte, na de drukte bij Antwerpen te zijn, was dus ijdele hoop, file, file en nog eens file totaal meer dan 30km, gelukkig langzaam rijdend, dat wel, maar ik laat daar wel 5 kwartier liggen. En ik moet zó nodig plassen, geen parkeerplekje te vinden natuurlijk op de randweg, nou ik moet toch echt en stop in een inham op de vluchtstrook, snel weer door, even later een echte P gevonden, waar ik de beentjes strek.
Niet te lang, want het giet en dat blijft het de hele dag doen.
De laatste 100km waan ik me al echt weer in "La France" leuke dorpjes afgewisseld met in bloei staande gele koolzaad velden.
Helaas zonder blauwe lucht.
Door dorpjes rijden betekent ook veel, heel veel rotondes, máár ook dat ik regelmatig een Lidl tegenkom, handig hoor.

Eigenlijk nog best op tijd in Abbeville, op naar de camperplaats, Miep stuurt me over een fietspad langs de Somme, oh jee, als dat maar goed gaat, ik kom bij de camperplek, geen camper te bekennen, te vroeg in het seizoen, daar ga ik dus in mijn uppie niet staan. Op zoek naar de 2e, je gelooft het niet, ik kom op dezelfde plek uit en dat met 2 straatnamen, op zijn "Franse" boeren fluitjes. Ga op Google Maps zoeken en vind een camping niet zoveel verder, zelfs dichterbij het centrum.
Mooie camping, prima plek, nu nog droog worden. De camping heer wijst me mijn plek en geeft gebarend de richting aan, tot ik goed sta, zelfs waterpas ;-).

Coco was, ja was, mooi schoon, ze ziet er nu uit alsof ik offroad heb gereden, ja de banden heb ik ieg wel voor ;-). Ze rijden top.

Duimen jullie maar voor een zonnetje morgen, dat zou heerlijk zijn, dat zonnetje van het weerbericht van vandaag heb ik niet gezien.

Fijne avond allemaal, mijn eerste verhaal is weer een feit!

Ha Yvonne, De eerste dag is aangevangen. Goede reis. Groet Ron

Ron 2023-05-12 17:08:44

Fijne vakantie Yvonne! Wij zitten tot dinsdag in Latrobe! Vandaag 50 km gefietst, met een zonnetje!

Imke 2023-05-12 17:09:15

Zo de eerste hobbels zitten erop, je staat weer veilig op een plekkie. Morgen weer door....met zon en veilige kilometers, fijne avond x

Margreet 2023-05-12 17:09:46

Fijne vakantie, ik ga je weer volgen hoor, heerlijk. Veel plezier!

Marion 2023-05-12 17:16:46

De start is er weer van je nieuwe avontuur! Heel veel rijplezier en gezelligheid met elkaar, maar dat komt met jouw erbij wel goed. Beterschap nog met je blaasontsteking, heel vervelend. Ik ga je volgen! Liefs en een knuffel van mij

Thea 2023-05-12 18:12:06

Hallo Yvonne, Prettige reis, Portugal is super mooi en leuk. Groetjes Chris

Chris melis 2023-05-12 20:33:07

Bedankt allemaal x

ivie74 2023-05-12 22:39:56

Hoi Yvonne. Wat leuk dat je weer op pad bent. Ik ga je volgen. Ben heel benieuwd. Goede reis. Groetjes José W