Dag 37 Zarautz

Spanje, Zarautz

Ja lieve volgers, het is alweer de laatste dag van de rondreis, wat zijn de dagen omgevlogen!

Als ik van de douche terugkom staat mijn gebakken eitje bijna klaar bij Peter en Ria, een goed begin van een qua weer sombere dag! De ochtend begint later met wat opschudding, pak mijn plu en ga maar eens kijken (hoezo nieuwsgierig kun je zijn ;-)), Cor en Corrie hebben vannacht besloten naar huis te gaan, de regen heeft weer voor een behoorlijke lekkage uit het plafond gezorgd en ze zijn het meer dan zat. De twee eerdere kitacties van onze majoor, kapitein, sergeant, hebben helaas niet geholpen. Het afscheid valt zwaar. Zij zijn inmiddels het derde stel dat de reis voortijdig verlaat, na Ben en Joyce (kapotte camper)en Freek en Nel (ziekte).
Zoals het er nu uitziet kunnen Peter en Ria gewoon vertrekken, wel met spanning, maar we hopen natuurlijk dat ze het tot thuis redden met de tyraps.
Morgen ga ik een klein stukje omhoog naar een camperplaats in Frankrijk en dan maar hopen dat het weer beter wordt, want het regent nog steeds en het ziet er niet uit dat de zon nog gaat schijnen vandaag, ook voor morgen is de voorspelling niet best, dus waarom zou ik hier blijven in mijn uppie.

Mijn innerlijke mens wordt weer gevoed, Ankie heeft een heerlijke fruitsalade met yoghurt gemaakt en ik mag met mijn eigen schaaltje aanschuiven samen met Jeanette en Peter, wat een verwennerij weer!

De zon is toch nog een beetje doorgekomen en ik ga een stukje lopen. Ga de camping af richting strand wat 432 treden de heuvel af ligt. Ik neem er 100 en vind het dan wel prima, de vergezichten zijn mooi en zie een oude mijn. Het is wel zweten, door het vocht in de lucht is het benauwd. Loop terug en klets hier en daar nog even, nu het nog kan.

Vanavond hebben wij ter afsluiting een afscheidsmaaltijd. Lekker eten en een geweldig praatje van Carien voor ons en de reisleiding en van de reisbegeleiders voor ons. Na afloop stellen we ons op om afscheid van elkaar te nemen. Bijzonder om van diverse reisgenoten veren in mijn ..... te krijgen :-), ik ben wie ik ben, maar natuurlijk heel fijn om te horen. Én heel goed voor mijn zelfvertrouwen en eerlijk, ik liet wel een traantje.
Het is voorbij, morgen rijden we allemaal richting huis, snel of met wat stops onderweg, zoals ik.

Ik ga ff bekomen en lekker slapen.
Bye bye.

Hoe snel gaat de tijd als het leuk is. Weer heb ik genoten van je reis. Gr Chris

Chris melis 2023-06-26 19:40:26

:-) tot de volgende reis Chris

ivie74 2023-06-26 22:09:28

Een mooie reis heb je gemaakt Vonn, de verhalen van je vertelde mij wat je beleefde. Nu lekker zelf op weg, zal wel wennen zijn zo in je eentje, maar ook dat kan je aan en anders zoek je maar een lantaarnpaal hahaha, doe voorzichtig aan en zoek nu de zon maar eens even op, goede reis 😘

Margreet 2023-06-27 09:07:17

Hoi Yvonne, Zit je reis er nu al weer op? De tijd gaat wel erg snel! Wij zijn vandaag teruggekomen van onze kampeervakantie naar Duitsland. We hadden erg warm weer! Jullie hadden niet veel geluk met het weer. Jammer. Leuk om met jullie mee te reizen. Doe voorzichtig de terugreis. Liefs Albert en Imke