Gewijzigde plannen

Frankrijk, Saint-Valery-en-Caux

Zo grappig, er is een stuk gras voor of achter de campers, al na gelang hoe je camper staat. Iedereen zat daar gisterenavond heerlijk met stoelen en tafels gezellig te borrelen en/of te eten. De zon verdween achter de rotsen en iedereen kroop z'n camperholletje in.
Er staan hier heel veel Engelsen, vers van de boot, als begin van hun camper avontuur, mooi begin, zou ik zeggen :-).

Het is hier heerlijk! Ik hoor de zee, ik ruik de zee, ik sta bijna aan het (kiezel) strand, het stadje op loopafstand, wat wil je nog meer :-).
Ik zo word ik dan wakker, de opkomende zon op de campers voor me.

Vandaag hou ik maar, een doe niet zo heel veel, dag. Ook wel eens lekker.
Misschien dat mooie vakwerk museum bezoeken en aan het eind van de middag een boottocht maken over de zee, langs de krijtrotsen, maar dat alleen als het nog droog is, want er is voor vanavond regen voorspeld.

Eerst maar een lekker ontbijtje met het verse broodje van de bakker :-).

Tot later.........

Ach niets verandelijker dan een mens.......het museum is gesloten en de boot, ja het regent en vanavond wordt er hevig onweer voorspeld, dus breek mijn boeltje op en ga naar Fecamp, daar gaan de buien aan voorbij, zegt buienradar, dat hoop ik dan maar.
32 km verderop sta ik op een (gratis) camperplek met een (hele vieze) wc en een waterkraan, maar dicht bij Fecamp zelf en de machtige rotsen.
Ik ga er straks maar weer eens op ontdekking.

Vanavond het vervolg én de foto's.........

Dichtbij een kapel (La Chapelle Notre Dame du Salut) met een klooster. Helaas is het niet meer te bezichtigen, maar de buitenkant is zeker ook de moeite waard én op loopafstand van Cap Fagnet, een groot bunker complex.
In het Frans heet een bunker een "blockhaus" (waarschijnlijk uit het Duits meegenomen), niet zo raar, want het zijn net een soort betonnen blokkendozen.
Veel bunkers hier dichtbij elkaar in de duinen, waar je tussendoor en overheen kunt lopen, bordjes geven uitleg over het soort bunker en waar deze voor diende, helaas geen inkijkje deze keer.

Het is hier nog steeds mooi weer, wel met meer wolken en iets minder warm dan de afgelopen dagen, maar nog steeds heerlijk.

Ria belt gezellig even, via de whatsapp lukt het niet, gewoon bellen, dat lukt deze keer dan weer wel.
Woensdag gaan we onze reis naar Italië boeken, weer met de NKC, ja, zij gaan ook, hoe gezellig is dat. Wel pas in augustus 2023, dus over bijna een jaar :-) :-), ja, we moeten nu al boeken, de NKC reizen zijn zo gewild en al heel snel volgeboekt.
Deze reis ga ik een heel ander stuk van Italië zien, Rome, Amalfikust, Napels en Sicilië.

Mijn buitendouche uitgeprobeerd, wat een waterballet ten gevolge had. Ik deed het warteltje er verkeerd in en het water spoot zo in het rond, gelukkig aan de achterkant, maar toen ik doorhad hoe het wel moest ging het prima. Wel even dweilen :-).
Nog even bij Ali een zuignap met een haakje bestellen, waaraan ik het kan bevestigen, klaar is Klara.

Geen gebakken tong straks, maar roerbakgroenten met rijst, ook heerlijk!