Dag 7 Nuwakot

Nepal, Nuwakot

Hier komen we echt even helemaal los van ons dagelijks leven. Om 6 uur gewekt door de vogels en de kalkoenen. Het geroezemoes is al volop aan de gang in de keuken. Ik draai me nog even lekker om onder mijn klamboe. Heerlijk op mijn gemak douchen, het warme water laat héél lang op zich wachten, maar dan heb je ook echt warm water, met zo'n straal dat het over het stavlondertje spuit. Maar ja, het is Nepal hè, "nemen zoals het komt".

Helaas weer een zieke vandaag, Cor, na Rita een paar dagen geleden het 2e slachtoffer. Ze zijn hier erg lief, hij krijgt een speciaal ontbijt op zijn kamer en later zelfs een cola.
Voor ons ook een heerlijk ontbijtje, weer in de tuin. Vers gemaakte yoghurt met fruit en mushli en een prachtig bord met een groentenomelet en twee heerlijke pannenkoekjes, we worden verwend hier.
Stevig ontbijt, we konden het gebruiken bleek later.

Wat gaan we doen vandaag?

We maken een wandeling naar de dorpjes in de omgeving. We worden opgesplitst in 2 groepen, een snelle en een langzame, ik ga mee met de langzame dan kan ik tenminste op mijn gemak foto's maken, anders hol ik er maar weer achteraan zoals gisteren.
Onderweg zien we veel van het boerenleven in Nuwakot. We komen bij een familie en, bijzonder, bij een goudsmid, waar ik een klein steentje met een uitgesneden Ganesha koop. We worden overal zeer welkom ontvangen. Én een fijn oponthoud om op adem te komen, want dat is af en toe wel even nodig. Heuvel op, heuvel af, trap op, trap af, het is best pittig en warm. Krijg er vast klapkuiten van.
Máár het gaat me stukken beter af dan de "ademloze" trappen beklimmingen in Peru.

Na de heerlijke lunch is het lekker vertoeven in de tuin. Lekker in de schaduw even lezen met een colaatje, de banaan is al binnen :-).

Aan het eind van de middag een Nepalese kookworkshop in de keuken van de boerderij. Lijkt me zó gaaf, ook daar kan ik me op verheugen.

Het was geweldig, eerst heel veel gesneden met z'n vieren en daarna kipcurry, groentencurry en mini frietjes gemaakt (die erg in de smaak vielen :-)). Lekker heet in de keuken' gelukkig heb ik een koksmuts op, anders zouden de zweetdruppels het eten extra zout maken. Ik stink een uur in de wind, dat is met 1 douchebeurt niet verdwenen ben ik bang.
Nu eerst lekker eten, tas op orde, Vanja bellen en lekker slapen.
Was een vermoeiende, maar fantastische dag.