Weer op Nederlandse bodem

Nederland, Malden

Het is droog!

Én tijd om weer een stuk te gaan rijden, wel een heel klein stukje :-) 22 km, op naar Malden, vlakbij Nijmegen.
Hoelang ik daar blijf, 1 of 2 nachten, dat laat ik van het weer afhangen, maar vandaag kan ik i.e.g. nog lekker fietsen.

Fijne zondag, tot later allemaal.

Ik ben weer op een boerenerf terecht gekomen, met vrij uitzicht op enorme weilanden met schapen en koeien.
Water tappen en lozen, plus stroom, meer is er hier niet, zelfs geen wc en/of douche.
Prima hoor, ik heb gelukkig alles bijdehand.

Pak mijn tas in en stap meteen op mijn fiets, om weer een mooie knooppunten route, "Langs Berg en Dal" te rijden en mooi was de tocht zeker. Weer mazzel met het weer, in de loop van de middag gaat het regenen, dus probeer ik voor de bui binnen te zijn, maar voor de zekerheid toch maar mijn regenpak in de tas gestopt.

Ik fiets ruim 30 km en zoals de naam van de route al door liet schemeren, ging de route omhoog en omlaag. Wel oppassen met al die bladeren op het fietspad en door de plensbuien van gisteren is het flink glad hier en daar, soms even glibberen, alles heel gehouden hoor.
Langs oost Nijmegen, Kwekkenberg en Groesbeek, waar ik langs het Vrijheidsmuseum en de Zuidmolen kom.
Groesbeek is niet voor niets bekend door de 7 heuvelenweg tijdens de 4 daagse, heuveltje op, heuveltje af dus :-).
In Berg en Dal stop ik bij het Romeins aquaduct, ik kan het er niet uithalen, maar dat zal het vast geweest zijn, er staat i.e.g. een bord dat het zo is.
Op de Mookerheide een prachtige natuur, voor mij voer voor mijn camera. Wat verderop toch nog wat paddenstoelen kunnen vinden, op mijn knieën, met licht van mijn telefoon, zo worden het toch nog wel mooie plaatjes in het donkere bos.

In Malden kom ik langs de algemene begraafplaats, daar wil ik even kijken, heb altijd al iets gehad met begraafplaatsen, gaat een bepaalde serene rust vanuit. Bijzonder genoeg lijkt het meer op een oorlogsbegraafplaats door alle witte kruizen, op elk graf staat het precies hetzelfde kruis met een klein wit naambordje eronder.

Ik heb weer genoten en kom terug in een behaaglijk warm campertje, de zon heeft zijn (opwarm) werk gedaan, maar aan de lucht te zien zal het niet lang meer droog blijven, ik ben de bui vooruit gebleven!!
Tijdens mijn verhaal is het inmiddels los gebarsten, maar ik zit droog!

Ik ga lekker koken, tot morgen.

Mooi hoor in het bos!

Jannie 2021-10-31 17:27:58

Ha Yvonne, Moest er ineens aan denken. Ik ben op de Maldenburg geboren in Rotterdam (Zuid). Vanwege het gebrek aan huizen woonden mijn ouders in bij mijn opa en oma. Tijden herleven. Wat leuk weer al die foto's! Zeker de paddenstoelen! Mooi plekje daar! Mooie dag morgen! Groet, Ron!

Ron 2021-10-31 17:35:31

Toch nog paddenstoelen op de foto,mooi.je heb het op fiets droog gehad,mazzelaar.