Dag 12 Bezoek Lagos

Portugal, Lagos

Heerlijk rustig aan opstarten toch wel lekker even niet te hoeven rijden vandaag. Eerst maar eens mijn wasje uit de tupperwasmachine halen, dat is er gisterenavond niet meer van gekomen :-).

Vandaag bezoeken we Lagos en maken een boottocht langs de ruige kust.

Lagos ligt in het westen van de Algarve, vlakbij het meest zuidelijke puntje van Europa, Cabo de Vincente en is op heuvels gebouwd. Rondom het oude centrum ligt nog een stadsmuur. Het centrum is erg gezellig en nog niet door massatoerisme aangetast. Er zijn vele goede en gezellige restaurantjes, een boulevard en een haven. Lagos wordt omringd door een aantal erg mooie stranden, zoals: Meia Praia, Praia Dona Ana, Ponta da Piedade. *Deze 'gouden stranden' zijn omgeven door gele of roodachtige rotspartijen".

Een bus haalt ons om half 11 op. We maken aan boord van een aantal kleinere bootjes een mooie tocht langs de prachtige kust. Wat schitterend is deze kust, de kapitein laat ons de mooiste plekken en grotten zien. Het is prachtig weer en de zee een spiegel, niemand zal zeeziek worden :-).
We varen door de romantische grot en je moet je man daar een zoen geven, dus ik zeg, nou die heb ik niet, of ik hem dan maar wil zoenen máár "than it's for life" zegt hij, doe maar niet :-) :-). Ik stap later de boot af, "I'll remember you Yvonne", nou nou, wat een mannenaandacht, maar jullie weten het, niet dus!!

Er is vrije tijd om de stad te bezoeken na de boottocht. We lunchen eerst op een gezellig terras en lopen daarna langs de boulevard met vele kraampjes, ik koop een prachtig schaduwdoek voor aan de luifel, tenminste daar ga ik het voor gebruiken, veelkleurig met Ganesha, mijn favoriete olifant! De stad slaan we vandaag maar over. We hebben een stad(je) wel even gehad. We moeten op eigen gelegenheid terug en pakken met 7 een taxi terug naar de camping.
Samen met Ria geniet ik nog een paar uurtjes in het camping zwembad. ZALIG, heerlijk bakken en een heel klein beetje zwemmen.
Vandaag geen samenscholingen, maar een potje jeu de boules tegenover mijn camper op een vrije plek.
Ik ben een team met Peter, Annette met eerst Jos en dan andere Peter, het wordt 1-1, het gaat er fanatiek aan toe, ;-).
Leuk hoor. Inmiddels is het toch weer te fris om buiten te zitten en gaat iedereen zijn holletje weer in.

Morgen een échte vrije dag, niets moet, alles mag. Tot morgen!

Ik herken de grotten! Mooi hoor! Veel plezier verder.

Jannie 2023-06-02 07:16:56

Thanks Jannie

ivie74 2023-06-02 09:41:00

Hallo Yvonne, Wat prachtige foto’s, die grotten, ik herinner mij ze ook nog, zo mooi

Chris melis 2023-06-02 12:08:08

Reizen is leuk, maar tussendoor even op 1 plek blijven ook! Het ziet er prachtig uit :) Geniet van je vrije dag morgen.