Maasbree en omgeving

Nederland, Maasbree

Het onweert en het hoost, buienradar had het mis helaas, het zou hier aan voorbij gaan. Coco was vel verlicht vannacht:-), ik kon er bij lezen.
Ik wacht de buien af en ga dan alsnog en route, ik moet toch even in de fietsbeweging komen. Maar voor nu is het een beetje uitslapen, op het gemak ontbijten en douchen. Het regent nooit de hele dag!! En ik hoop dat buienradar nu wel gelijk heeft, om 09.00 uur zouden de buien overgetrokken moeten zijn.

Het wordt iets later, maar om half 11 komt zelfs de zon door en stap ik op de fiets voor een rit van mijn Fietsnetwerkapp "langs kastelen door Peel en Maas" Een prachtige tocht, die begint op het terras van gisteren, een cappuccino gaat er wel in, ik sla het taartje maar over (heb ik wel op hoor).
Er is onderweg veel te zien zoals, Kasteel de Berckt uit de 12e eeuw, de Kasteelmolen uit 1801 en Kasteel d'Erp uit de 14e eeuw, waar ik niets van kan zien helaas, want het hek is gesloten, Kasteel Scheers uit 1500, allen in Baarlo, Kasteel de Keverberg, ook wel het "mottenkasteel" genoemd, de geschiedenis gaat terug tot 901, in Kessel. Over velden, door bossen, langs de Maas, via het park van "massa is kassa" van Peter Gillis én langs de Jumbo voor het avondeten (garnalensalade). 50 km in de benen vandaag én de hele dag mooi weer.
Om 6 uur zou het weer slechter, weer worden, ruim meteen mijn boeltje maar weer in en op.
Morgen naar mijn prive camperplek bij PenR in Koningslust.
Maar nu nog lekker genieten van buiten, er komt weer wat aan, dus zolang het kan, geniet ik ervan, mét een biertje :-). Na mijn salade doe ik nog een rondje camping, wat is het gaaf hier, zeker een plek om terug te komen en veel groter dan ik had bedacht.

Het gaat iets na half 8 regenen, helaas wordt het nu binnen zitten, maar wel gezellig met mijn lichtjes aan.

Mijn dag was weer welbesteed!

Gisteren géén foto's, vandaag wat meer ;-).

Ha Yvonne, Ik ben net thuis van mijn kooravond. Dan even lezen hoe je dag is geweest. Mooie dag ondanks de buien. En mooie plaatjes weer. Groet Ron

Ron 2023-09-12 22:30:37

Schjoen! Mooie dag. Das genieten Yvonne. Groetjes

Monique Göbbels 2023-09-12 23:40:52

Heel mooi weer, lijkt of de tijd daar heeft stilgestaan , mooie sfeer