Even een weekje naar huis

Nederland, Burgh

Ik ga lekker betijds op pad, losse spullen "hobbelveilig" opgeborgen, nog een laatste check en op naar Stelledam, daar is het vogelobservatorium "het Tij", naar huis (doorgekregen van mijn thuisreisleidster).
Google maps heeft een iets andere plek voor het Tij bedacht blijkbaar, want waar ik uitkom is niets te zien, vraag het na bij het eetcafé aan de haven waar ik terecht ben gekomen, oh het ei, zegt de eigenaar en legt me uit hoe ik daar kan komen, niet heel ver uit de buurt, maar toch, gewoon doorrijden bij het bord "doodlopend" roept hij nog en ja, daar is bij de jachthaven, een groot parkeer terrein. Loop een stuk door, naar wat lijkt op een jungle, maar dan in Nederland :-) :-) en kom door een houten tunnel bij het observatorium uit. Een prachtig bouwwerk in de vorm van een enorm ei, overal kijkgaten op het natuurgebied. Helaas kun je het aan de buitenkant niet bekijken, (beschermd gebied) de foto komt van internet om jullie toch een idee te geven hoe gaaf het eruit ziet. Ik zie een lepelaar!! Én hoor vele vogels gezellig er op los kwetteren.
Vanja belt of ik al onderweg ben, ja hoor ik ben er al, we kletsen even en we hangen op, tenminste dat denk en ik stop de telefoon in mijn vestzak. Hoor ik ineens "lukt het", Vanja hoort het geklik van mijn camera en praat ze gewoon vanuit mijn zak gezellig door, de verbinding was niet verbroken :-), de aanwezige Duitsers snappen er geen bal van :-).
Ik loop terug naar mijn campert en rijd hem boven een put, waar ik even mijn watertank leeg, ook dat weer gedaan. Op naar huis.
Spullen uit de camper, mijn camperbedje afhalen, wasje draaien, dinsdag mijn tweede prik!! naar de kapper, Vanja jarig, misschien lunchen met Marion, dan is het thuisweekje snel om, denk ik. En dan heerlijk naar Texel!!

Ik heb genoten van het prachtige weer, heerlijk fietsen en top gezelschap, bedankt Kees en Margreetje, van nu en nog eens!!

Lieve volgers, weer bedankt voor het lezen en de leuke reacties, tot over een klein weekje op Texel.
Duimen jullie voor mooi weer? Ik hoop dat jullie, dan onze, uitjes weer gaan volgen natuurlijk.

Bye Bye xx

Mooi vogeluitkijkpunt zeg! Groet!

Ron 2021-06-07 15:01:04

Super mooi Yvonne

Chris Melis 2021-06-07 21:29:05

Was best indrukwekkend en bijzonder idd