Dag 17

Vietnam, Ho chi mingh city

Dag in Ho Chi Mingh City (Saigon).

Nog maar 3,5 dag, 3 nachten, 3 diners, 4 lunches, 20 liter vocht, zo'n 620 km en vele gezellige en mooie momenten in dit prachtige, fijne, warme en zonnige land! Wat is de tijd voorbij gevlogen.
Maar ook fijn, jullie thuis, straks allemaal weer te zien. Martijn die op me wacht op Schiphol en moeders optilt haha, genoeg sentimenteel gedoe, over tot de orde van de dag :-).

We mogen een beetje uitslapen, om 8.30 uur gaan we op pad voor het maken van een stadstoer door deze miljoenen stad, ook wel het Parijs van de Oriënt genoemd, vanwege de schitterende Frans-koloniale gebouwen, boulevards en parken.
We bezoeken onder andere de imposante Notre Dame kathedraal, de stenen voor de kerk kwamen uit Frankrijk met een schip, waarvoor de stenen tevens als ballast dienden. Het Herenigingspaleis, waar de tank van het Noord Vietnamese leger de poort plat reed en de oorlog op 30 april 1975 werd beëindigd.
Het operagebouw en het beroemde hoofdpostkantoor. Stuk voor stuk prachtige gebouwen, gebouwd door de Fransen tussen 1890 en 1900.
We zien vanuit de bus een stuk van de Dhong Khoistraat, met peperdure winkels, Louis Vuitton, is ook hiér vertegenwoordigd.
We pakken ook nog een tempeltje mee, dit maal een Chinese, daarna rijden we door naar China Town, óók hier zijn de Chinezen aanwezig. Een kleurrijk geheel, maar voor ons vooral veel rommel en het is er vreselijk warm binnen, dus weer snel naar buiten, daar waait tenminste een beetje.

We worden rond 12.00 uur bij het hotel afgezet, Margreet en ik nog even langs de apotheek, Margreet voor haar plaspillen (zij heeft last van ontzettend opgezette voeten) en ik voor mijn keel, heb een airco-pestje, hoesten en keelpijn (oog is zo goed als over, dus het kon weer :-) )opgelopen, dus maar even wat pilletjes gescoord bij de farmacie (zit in het benzinestation).

We gaan met een clubje een broodje eten bij een soort MacDonald, lekker! en dan ga ik nog even naar de Ben Thanh Market, kijken of ik nog iets leuks kan kopen en dat is dus prima gelukt, mijn plankje Vietnam is gevuld :-).
Even bijkomen op mijn kamer van de warmte, het is weer ruim boven de 30°.

'S avond diner cruise, we worden om 18.00 u met onze bus naar de haven gebracht.
Tijdens deze diner cruise genieten we van de vele activiteiten die zich op en aan de oevers van de Saigon Rivier afspelen. De diner cruise vindt plaats op één van de boten welke vroeger werd gebruikt om de rijst te vervoeren naar de drijvende markten. Tijdens de cruise hebben we een panoramisch uitzicht over de stad Saigon en kunnen we kiezen uit traditionele Vietnamese gerechten. Ik vond het wel een beetje tegenvallen, deze cruise, we maakte 3x hetzelfde rondje over de rivier, dus zagen telkens hetzelfde.

Lekker slaper, morgen vroeg op voor de excursie naar de tunnels van Cu Chi.

Bạn vào ngày mai, tot morgen!

Wat een schitterende rondreis , echt heel mooi! Groetjes, Monique

Monique 2015-04-11 10:49:00

Jazeker Monique, ik kan de reis écht aan iedereen aanbevelen! Groetjes Yvonne, tot volgende week.