Dag 6

Zuid-Afrika, Kruger National Park

We mogen weer!!
Schrok me de tandjes van de wake-up call, was nog in diepe slaap, maar snel uit de veren en om 4.45 uur de bus in, op weg met ons ontbijttasje, voor een nieuwe dag in het Krugerpark.

Margreet vraagt aan Ben of we van driver kunnen wisselen, Smart was iets te nadrukkelijk aanwezig gisteren, macho mannetje, hij vond zichzelf "the best"

Het is zaterdag en er zijn meer mensen die het park in willen vandaag, dus in de file voor de ingang, gelukkig gaat het snel.
Vandaag mogen we op pad met Floyd en rijden als een van de eersten het park in.
Genieten we van een prachtige zonsopkomst boven de bomen en prachtig strijklicht voor het eerste half uur, dit levert hele mooie plaatjes op.
Vandaag beginnen we met een ontmoeting met een hyena. Hij of zij, loopt lekker over de weg en kijk ons eens aan met een blik van "zo jullie ook hier".
Een grote kudde Gnoe's, jeetje wat een beesten zijn dat. Een leeuw ook gewoon vlakbij. Zebra's lopen voor ons uit in het ochtendgloren.
We ontbijten op dezelfde plek als gisteren, uit ons meegekregen tasje, prima te doen, sandwich, eitje, sapje, appel, zakje nootjes, chips en iets van gedroogd fruit, wat ik mee naar huis neem voor Vanja,heerlijk voor het wandelen onderweg.

We gaan opnieuw op pad.
Zien veel olifanten, waarvan er een enorm mannetje ineens vlak voor ons staat, wow!! Margreet vindt het best een beetje eng, zo dichtbij.
Posten voor een rots, omdat er luipaard gesignaleerd is, helaas is hij verdwenen als wij gearriveerd zijn. De rangers staan met elkaar in verbinding en geven de locaties door waar zich dieren bevinden.
Veel bijzondere vogels, een Pumba:-) (wrattenzwijn) en ik heb vast nog wat dieren vergeten.
Na 6 uren jeeprijden is de Krugerparkbelevenis voorbij, het was een geweldige ervaring, die we niet snel zullen vergeten.
We lunchen bij de shoppingmall en genieten nog wat uurtjes van de zon bij het zwembad van ons hotel. Het de groep die op "echte" safari zijn geweest, voegen zich weer bij ons.

We eten met zijn allen in het hotel, een heel gedoe blijkt. Ben heeft keurig gereserveerd, maar een groep Fransen heeft onze tafels geconfisqueerd en willen niet vertrekken. Ben in de stress, wil de manager spreken en er worden meteen tafels aangerukt.
We eten met Leendert, Netty en hun kids, Kirsten en Twan en we lachen wat af. Ook het afrekenen neemt wat tijd in beslag, maar dan kan ik eindelijk toch nog even bellen met Vanja via wa, top hoor zo naar de andere kant van de wereld en dat voor niets. Fijn elkaar even live te kunnen horen.

Morgen op naar Swaziland!

Wat een super mooie ervaring...de beestenboel, zo dichtbij! Mask er nog mooie dagen van X

Vanja 2017-04-22 18:27:34

Wat hebben jullie veel wilde dieren van dicht bij gezien Yvonne?Hyena loopt op een verhard pad.Vanja heeft 7 jonge vogeltjes in het kooitje leuk hè .goede reis morgen.............Lenie.

Lenie 2017-04-22 19:43:12

Leuk hoor om zo met je op reis te zijn😀

Ilonka 2017-04-23 07:49:52

Leuk verslag Yvon (kreeg ik doorgestuurd van Martin). Geniet er maar lekker van!! Groetjes Wendy