Vast een kleine indruk

Nederland, Gouda

Daar ben ik weer, volop in voorbereiding voor mijn volgende avontuur en wel naar de Balkan én met mijn nieuwe (andere) camper.

Bijna weer op pad met de NKC en 17 andere campers, waarvan ik de bewoners al in april, tijdens het kennismakingsweekend in Schelluinen, heb mogen ontmoeten.

De (pindat) voorbereidingen kosten veel tijd en daar ben ik dan ook in januari al mee begonnen, wel met behulp van de NKC, waarvan ik de campertocht al op de mail heb gekregen, wel een oude van 2020 (die niet doorging), maar er wordt niet heel veel aangepast, vertelden zij mij. Deze is ook beschikbaar voor camperaars die niet in groepsverband willen reizen (te koop). "DIE CAMPERAARS WETEN NIET WAT ZE MISSEN"!

Maar ik kreeg in februari alsnog wat wijzigingen door in de plaatsen die we onderweg aandoen, zelfs een prijsverhoging wegens alle gedoe in de wereld, de daarbij behoren prijsstijgingen en opheffingen van eerder gebruikte campings, waardoor er uitgeweken moet worden naar een andere, soms duurdere, plek, ach ja het zij zo, ik laat het weer over me heen komen.

Mijn overnachtingscampings zijn gereserveerd én bevestigd, zo ook de eerste dagen op camping Kekec in Maribor, nog zonder de groep.
Voor mij een fijn gevoel ergens een plek te hebben om te slapen, zonder dat ik daarvoor nog op zoek moet gaan na een dag rijden, hoezo controle ;-) en ik weet waar ik terecht kom, gewoon geen stress! Ook de plekken uitgezocht op een mooie locatie en omgeving waar iets te ondernemen is, ik wil natuurlijk ook nog wel iets zien van de plaatsen waar ik vertoef. Op elke plek verblijf ik 2 nachten, dus relaxed op weg straks.

Ik hoop dat het net zo gaaf en gezellig mag gaan worden als de Toscane-reis van vorig jaar. Het wordt een reis door, jawel, 9 landen, dat is dan wel incl. Nederland :-) en zo'n 6000 kilometers (het worden er vast iets meer :-). De route ziet er weer veelbelovend uit, ik kan niet wachten :-)!!

Bij de foto's zien jullie de routeschema's van de heenreis met overnachtingsplekken én van mijn "roadtrip". Per dag lees je de info in het vet, dat mag je natuurlijk overslaan, maar ook leuk toch wat achtergrond informatie te krijgen ;-) en wat internetfoto's die ik nu al heb verzameld en vervangen worden door mijn eigen plaatjes. Daar komt, eenmaal onderweg, natuurlijk nog véél meer bij, maar er kan ook iets vanaf gaan, omdat ik teveel gepland heb ;-), sla dus niets over :-):-), want zoals jullie mijn blogs inmiddels al wel kennen, neem ik jullie mee op mijn reis in woord en beeld.

Maar het nodige uitzoekwerk is toch het makkelijkst vanaf mijn thuis pc én onderweg ontbreekt de tijd en misschien de Wifi daarvoor en ik wil jullie niets onthouden :-). Maar ook voor mezelf is het fijn alles op een rijtje te hebben.

De belevenissen moet ik nog gaan beleven natuurlijk :-) en dat zullen er vele gaan worden, hoop ik.