Dag 7 Damai Beach

Maleisië, Kampung Santubong

"ROOM WITH A VIEW"

Heerlijk geslapen, beetje stijf been, maar dat is niet zo gek na zo'n dag als gisteren.
Na ons verblijf in het overweldigende regenwoud en de lange busrit van gisteren, is het heerlijk de komende dagen even bij te komen en te genieten van de faciliteiten van het strandresort.

Was vannacht even wakker en dacht, "jeetje wat een woei" en viel weer in slaap, maar vanochtend zag ik dat die "woei" de branding van de zee is, dat kon ik gisterenavond laat natuurlijk niet meer zien. Wat een uitzicht!!

De aantrekkingskracht van het zwembad is niet te weerstaan, maar ik kan ook een leuke wandeling maken naar het nabijgelegen Sarawak Cultural Village. Hier kom je meer te weten over de verschillende bevolkingsgroepen van dit deel van Borneo. Je bekijkt de huizen en zien een traditionele dansvoorstelling. Ik denk dat ik beide ga doen :-), maar eens horen hoe het met de rest is gesteld.

We hadden het er gisteren over, de groep is verdeeld, jong, nou ja jong (rond de 50), oud (rond de 60) en een paar, wissel heen en weer groep :-). Eigenlijk niet zo leuk, maar ja, wat doe je eraan. Het is een groep van 4 en van 3 personen, dat heb je dan snel, zij blijven met elkaar. Ik heb er geen last van, maar het was wel het gesprek tijdens ons biertje, waar we heel lang van genoten ;-) :-) natuurlijk.

Tot later, jullie slapen nog en ik ga opstaan en eens kijken hoe het ontbijt eruit zie, daar heb ik hoge verwachtingen van :-).
Én de foto's uploaden, zodat jullie ook daar weer van kunnen genieten:-).

Ik heb besloten in en om het hotel te blijven, de Cultural Village is wat we gisteren hebben gezien bij de Iban, maar dan ik veelvoud. Maar ook mijn knie is wel aan rust toe, hier veel trappen lopen en dat doet best nog zeer, een dagje rust is prima. Ik kom de dag wel door, het is prachtig hier. Geen stralende zon, maar het is droog ieg. Én warm.

Trouwens, het ontbijt was het minste tot nu toe en dat voor zo'n luxe resort, geen beleg, geen yoghurt, alleen wit brood, geen zoet, jammer hoor, maar wel heel veel warm eten.

Thea appt of ik ook naar beneden kom, ik had toevallig net de shuttle gebeld :-), we zitten heerlijk bij het zwembad, onder de bomen met uitzicht op zee, wat wil je nog meer. Ik begin wel weer trek te krijgen en we lopen naar de foodcourt op 5 minuten van het resort. Allerlei eettentjes rond een hal met stoelen en tafels, je bestelt iets, gaat zitten en als het gebracht wordt betaal je, top geregeld. Ik eet hele lekkere gebakken noedels met kip en een cola erbij voor 10 ringit, het kapitaal van €2,25, bijna genant. Vanavond gaan we terug. We gaan nog op ons plekje onder de bomen zitten tot het wel erg donker wordt en de sirene afgaat, noodweer op komst. Het hoost en onweert heel snel idd. Ik ga naar mijn kamer, maar shit weer werkt mijn kaartje niet, ik bel de shuttle weer en ga nu maar zelf naar de receptie. Krijg meteen maar twee kaartjes nu, waarschijnlijk heeft mijn telefoon slechte invloed op de magneetstrip. Maar ik kan er ieg weer in.

Tot vanavond, na onze diner afspraak.
Om half 7 komen we met een groepje weer bij elkaar en gaan we buiten het hotel een hapje eten. Als het tenminste een beetje droog wil worden.
Dat is het helaas niet, het is zwaar weer, de regen komt met bakken uit de lucht en het onweert nog steeds, tropische buien.
Ik blijf op mijn kamer en eet het eea.
Soepje, wat nootjes, mineola en 2 mini banaantjes, stukje kek lapis toe, prima.

Tot morgen, fijne dag verder.

Geniet van je rustdag!

Wendy van Dijk 2022-10-26 10:08:15

Dat doe ik zeker Wen.

ivie74 2022-10-26 13:30:45

Ha Yvonne, Jammer van het diner en dat het zulk petweer is. Ben benieuwd naar morgen. Groet Ron