Dag 8

Vietnam, Hué

Dag in Hué.

Dit betekent iets later op en geen koffer klaarzetten.
8.30 uur onderweg, voor wat weer een indrukwekkende dag gaat worden, maar wel een hele warme, het wordt 35° en dat zonder wind, het zweet druppelt lekker.

Een stukje met de bus naar de opstapplaats van de drakenboot, voor een boottocht over de Parfum rivier naar de Thien Mu Pagode. Vroeger rook de rivier lekker, volgens zeggen, omdat er bloesem in viel van een bepaalde boom, welke ben ik even kwijt, tegenwoordig is dat niet meer zo, een gewone rivier dus, maar wel in een prachtig landschap. Vervolgens met de bus verder voor een bezoek aan de Verboden Stad met de keizerlijke paleizen, tempels en lotusvijvers uit de keizerlijke Nguyen dynastie, prachtig, weer een belevenis, wel een warme :-)

De lunch brengen we op een bijzondere plaats door, namelijk aan tafel bij boeddhistische nonnen! Heerlijke vegetarische gerechten, wat ik heb gegeten, geen idee, maar lekker was het wel. Relinde en ik kijken elkaar aan en we denken beide hetzelfde, we gaan afruimen, dat vinden de nonnen prachtig en willen zelfs later op de foto.

Na de lunch brengen we een bezoek aan het zeer indrukwekkend Mausoleum van Cai Dinh, de zoon van de keizer. Tuan zei dat hij een ladyman was, wij noemen dat gewoon een homo, maar hier is dat toch een soort van "not done". Trouwens in de groep weet niemand van mijn geaardheid, leek me beter, niet zoals ik ben, maar het voelt beter zo.

Vroeg terug in het hotel, lekker een paar uurtjes van het zwembad genoten en gezellig gekletst met Jolanda en Edwin.

's avonds uit eten in het centrum bij de "locals". Relinde en Imco hebben gevraagd of ik met hen mee ga. Ben benieuwd waar ik terecht kom. Imco blijkt een geweldig gids, heeft de route zelfs gepland op zijn mobiel, daar loop ik graag achteraan. Ze zijn leuk!

Én het was leuk!! Gezellig en lekker. Op een krukje een vegetarische noodle soep gegeten, tussen de Vietnamezen. Een klein puntje sambal erin gedaan, jeetje wat pittig, maar toch de moeite waard, smaakt naar meer.
Wandeling terug erg leuk, (volgens Vincent niet te lopen, maar het blijkt op 10 loopminuten afstand van het hotel te zijn). Alles kleurrijk verlicht, nog even langs het water gezeten en de drukte meegemaakt van de Vietnamees op straat. Heel veel Vietnamezen eten op straat, makkelijk en niet duur.
We lopen bij toeval nog over een marktje, verlicht met lampions. Blij dat ik het heb meegemaakt, ga ik zeker nog een keertje doen deze reis.

Bijtijds terug bij het hotel, nog lekker de tijd, koffer op orde, pindatten en beetje muziek luisteren. Lekker slapen, morgen gezond weer op. Vandaag weer een "race" slachtoffer helaas.

Morgen naar Hoi An, weer aan het strand :-)

Tot morgen trouwe volgers, werkse haha, ik ga zo slapen.