Dag 3

Nederland, harlingen

Goedemorgen lieve volgers, jullie hebben me alweer gevonden :-)

Vroeg wakker door de regen, ja het regent alweer, maar het gaat beter worden, wanneer is alleen de grote vraag.
Op mijn gemakje mijn boeltje weer op orde, zodat er niets door de camper kan vliegen en geen deurtjes opengaan, gas uit, fiets erop, keggen en stroomkabel op zijn plek, ja alles heeft een eigen plekje, mede door Vanja is alles netjes ingericht en geen overbodige spullen ingeladen ......... ;-)

Ik kan weer op pad, even zwaaien naar de buren en op naar Lauwersoog via Dokkum.
Een klein uurtje rijden en Dokkum komt in zicht, een parkeerplek zoeken. Ik rijd lekker Dokkum in, nou dat is een verkeerde gedachte dus, je kan nergens parkeren in het dorp, logisch, maar ja, natuurlijk niet aan gedacht, dorp weer uit, ja, dat is toch wel iets, smalle straatjes, vrachtwagen en zelfs ladders op straat, maken het even lastig, moet zelfs mijn spiegel inklappen om heel langs een stilstaande vrachtwagen te kunnen. Wel goed voor de ervaring.

Vlak buiten het dorp een grote, zelfs gratis, parkeergelegenheid, met grote plekken voor campers. Het is best druk, maar er is nog een plekje vrij, zet hem achteruit neer, met de fietsendragen in de bosjes, kan die ook niet gestolen worden :-) een behulpzame voorbijganger helpt me wel even met parkeeraanwijzingen, niet dat het nodig is, ik heb tenslotte een achteruitrijcamera, maar wel aardig.

Vanja heeft me wat bezienswaardigheden geappt en ik ga op pad. Het miezert nog steeds en heb weer mijn regenjas aan, zelfs de cappuchon op, lekker onherkenbaar, maar ja, wie zou me hier kennen?
Het dorp heeft een prima bewegwijzering om alle highlights te zien.
Na anderhalf uur heb ik alles wel gezien en wil net kijken hoe weer naar het parkeerterrein te komen, ben ik gewoon weer terug waar ik begonnen ben, ik ga het nog leren ;-)

Nog een kwartiertje naar de camping, waar ik gisterenavond nog een plekje heb kunnen reserveren.
Sta direct aan het water, mooie plek, zelfs waterpas, met een klein konijntje als camperdier.
Straks heerlijk douchen, op een camperplaats is die niet aanwezig, wel fijn gewoon weer alles bij de hand te hebben.
De opgespaarde afwas van de afgelopen dagen doen, bezemen en op de fiets naar het wadloopcentrum, want dat wil ik gaan doen met het GHZ kerstkado.
De telefoon werd niet beantwoord en ook het kantoortje is uitgestorven. Wadlopen gaat er dus zeer waarschijnlijk niet van komen.
Morgen maar weer even verder zien.