Dag 14 Jaipur

India, Jaipur

De kamer minder en dat hebben we geweten, een blower, die de lakens van het bed blaast en een airco die uit de muur trilt en ons bevriest, Erna wordt uit haar slaap gehouden door de muggen en ik door haar, niet echt lekker geslapen dus.
Maar er is redding :) we krijgen een andere kamer, kijken of die beter is.
Maar nu eerst het gebuikelijke ontbijtje.

Jaipur is een chaotisch drukke stad, we gaan ons weer onderdompelen en het beleven.
We regelen een tuktuk, die ons de hele dag vervoert naar alles wat wij willen en meer blijkt later.

Het Amber-Fort ligt net iets buiten de stad en is het meest indrukwekkende paleis van de Amber regio en heeft een schitterend uitzicht over het meer.
Indrukwekkend!
Olifanten vervoeren de toeristen omhoog. Handig, want de verkopers hebben dan geen vat op je, want dit keer zijn ze erg vasthoudend, irritant zelfs!! Je komt er bijna niet vanaf.
We lopen terug naar onze chauffeur, die een tukkie doet in zijn tuktuk, lekker hoor!

We vervolgen ons tripje naar het City Palace, waar ik zowat gearresteerd word, omdat ik foto's maak waar het niet mag, ik maak 3 stuks, wat neerkomt op 1500 rp boete, Erna loopt hard weg, échte liefde :) en staat te gieren om de hoek. Ik verwijder de foto's en ik mag gaan. Ik heb mezelf eruit gered.

Het rijk versierde Hawa Mahal (paleis der Winden) domineert de hoofdstraat.
Door de fraai bewerkte raampjes konden de haremdames het straatleven gadeslaan. Dit complex is ruim 300 jaren oud. We maken vanaf de straat een foto en rijden verder naar het Observstorium, met veel wetenschappelijke tijdsinstrumenten. Iets té wetenschappelijk voor ons, met 10 minuten, maar met een aantal mooie foto's rijker staan we weer buiten.

Imran, onze tuktukker brengt ons naar twee zilvershops, waar we armbanden bekijken, maar niet naar onze zin, de tweede shop willen we eigenlijk zelfs niet naar binnen, beetje achteraf buurtje.
Twee Duitsers gaan ook naar binnen en dat stelt ons gerust, maar we kopen niets!

Slingerdeslang vervolgen we onze (tuktuk) weg en staan we ineens voor ons hotel.

Nieuwe kamer perfect.

Nog even wat water scoren en op het hotelcomplex naar de juwelier. Mooie zilveren armband gekocht voor Erna haar verjaardag, tevens symbolisch voor onze India-reis.

Heerlijk uurtje naar het zwembad, tot dat het gaat waaien en onweren, naar de kamer, douchen en een cola tic drinken.

Nu lekker eten en slapen, morgen weer een reisdag voor de boeg naar Agra.

Hahaha dat is echt weer iets voor jou stiekem fotograferen waar het niet mag. wees maar blij dat het zo is afgelopen. Lees elke dag je verslag, indrukwekkend allemaal...groetjes jullie beide