We gaan zien wat het gaat worden

Nederland, Zoutelande

Het is grijs en grauw, maar droog! We gaan wandelen door de duinen en over het strand naar het dorpje Zoutelande.
De wind maakt de zee nog indrukwekkender. Vanja had het strand nog niet gezien.
Het dorp is één straat, natuurlijk veel winkeltjes en restaurants met terrassen, niet veel anders dan de andere plaatsen die we gezien hebben.
Cappuccino met een taartje, is vaste prik en heel lekker natuurlijk.
Inmiddels is het gaan druppelen en op de weg terug gaat het steeds harder regenen. Een boodschappenstop bij de Jumbo, hebben we ons kostje voor vanavond maar vast in huis.

Wachten tot het weer droog is.

Dat duurt even, pas na drieën, het stormt nu echt en Vanja's fiets valt elke keer om, de hoes vastgezet met haringen.
We zitten binnen en zijn gaan puzzelen, opeens ziet Vanja haar tasje langswaaien, wat buiten te drogen hing, het blijft in een struik iets verderop hangen, Vanja er achter aan, tasje gered. Ook de afwas teil is weggewaaid en de buurvrouw brengt het afdruipdoek terug, dat was ook een stukje ver weg beland.

Inmiddels is de zon magertjes gaan schijnen, maar met deze wind is het niet echt lekker buiten zitten.
Morgen zijn de voorspellingen beter, hopelijk fietsweer, we gaan het meemaken.

Na het eten zien we dat de zon mooi onder gaat en lopen (na de dagelijkse afwas) nog naar de duinen, prachtig! Wel weer 120 treden :-) en dat voor de tweede keer vandaag. Nog steeds heel veel wind, maar ieg geen regen meer.

Vanja zet toch voor alle zekerheid de fiets extra vast.

Tot morgen.

Tja, de herfst lijkt wel begonnen. Het heeft hier ook gegoten vanmiddag. De wint zal hier wel minder zijn dan aan zee. Morgen idd beter weer. Hier zou het droog blijven. Mooie dag morgen. Jullie zijn er al! Groet! Ron.

Ron 2021-09-27 18:31:44

Een gevarieerd dagje zon ,wind,en regen wandelen kon.morgen is het fiets weer.succes beide.en mooie foto’s.