Nog één weekje

Nederland, Gouda

Lieve volgers, daar ben ik weer, sneller dan gedacht, maar natuurlijk wel gehoopt!

Ik wilde graag, nu het allemaal weer kan, toch wéér een verre reis maken, alhoewel vér, het is maar een ruime elf uur vliegen naar Mexico-Stad én géén overstap, wel zo fijn! Wel één van mijn kortere vliegreistijden deze keer.

Ik ga eind mei én eind augustus een lange camperreis maken, als eerste naar Spanje en Portugal "van Baskenland naar Algarve" en als tweede naar Italië "van Rome naar Sicilië" en wat korte tripjes in het voorjaar en de zomer, dus deze reis past er mooi voor en nu is het toch nog geen campertijd, nog iets te fris ;-), in totaal bijna 5 maanden op reis. Wat een luxe!! Maar zó top!! Én ik heb er ontzettend veel zin in!!

Jullie hebben veel te lezen de komende maanden :-). Wel een klein mensje meer te missen. Helaas is "missen" het enige nadeel van reizen.

Ik kijk ernaar uit, ook Mexico stond op mijn "to go" of "bucketlist", hoe je zo'n lijstje ook noemt, samen met Cambodja, Ethiopië, Colombia en zo kan ik nog wel een paar landen opnoemen.
Als ik het nog kan qua gezondheid en mag, je weet maar nooit of Corona weer de kop opsteekt, of zich eoa nieuwe epidemie voordoet, werk ik dat lijstje rustig af. Geen slecht leven toch ;-)!

En zoals jullie misschien wel hebben meegekregen. Na de arrestatie in januari jl. van Ovidio Güzman, de zoon van drugsbaron 'El Chapo' kwam het tot een geweldsuitbarsting in Culiacán. Dat is de hoofdstad van het Sinaloakartel in het westen van Mexico. Gewapende groepen blokkeerden wegen en er waren volgens Mexicaanse media schietpartijen bij het vliegveld en de gevangenis. Meer dan honderd vluchten werden geannuleerd. Ovidio zit nu gevangen in Mexico-Stad.
Gelukkig reizen wij in het zuiden, maar wel vanuit Mexico-Stad. Het is wéér spannend! Ik denk er maar niet teveel over na :-). Het Sinaloakartel wordt nog altijd als zeer machtig gezien in Mexico. De VS ziet Guzmán als een hoofdrolspeler binnen het drugskartel.

Er ligt alweer het één en ander klaar en de komende week zal daar wel weer het nodige en (waarschijnlijk) onnodige bijkomen.

KNIE-update: nog niet 100%, maar mag niet klagen, fysio behandelingen gehad, getaped en genoeg bewogen. Tape en brace gaat mee, ik heb er vertrouwen in.
Maar wat een langdurig verhaal is de uitglijer geworden, ach Mw. u bent géén twintig meer, een leuke dooddoener ;-), genezen gaat niet zo snel meer helaas.

Ik hoop dat jullie me vanaf volgende week weer volgen en mijn belevenissen weer een beetje mee gaan maken :-).

Tot dan!

Oh ja, als ik reageer op een reactie van één van jullie, zie je dat ook op diezelfde dag terug waar je jouw reactie hebt geplaatst.