Verrassing!!

Nederland, Ulvenhout

Ik was lekker vroeg vandaag, het weer was top, lekker in mijn nachthemd en jas erover naar de douche, waar deze keer iemand me al voor was, het is wat drukker geworden ivm Hemelvaart weekend natuurlijk.
Vanja appt, ha lieverd ben je al wakker, ja hoor, ik bel je, zo, ff naar de wc, zegt ze en komt ze zo aan mijn campertje voorbij, ik denk nog oh wat grappig iemand hier heeft dezelfde auto als Vanja, maar ze is het gewoon, met een nieuwe trekhaak en een uitprobeer fiets. Wat gaaf zo'n verrassing.

Frans komt van de douche en ik zeg, kijk eens wie er hier is, oh wat leuk, zegt hij, Ina is ook al zo enthousiast.

We drinken een bakkie koffie met elkaar en ik zet, samen met Frans de route even om in knooppunten, hij heeft een top kaart, toch nog handig hoor een papieren kaart. Nummers op een papiertje voor Ina en Vanja schrijft ze gewoon op haar hand, lekker makkelijk.

We zijn nog niet voorbij de Jumbo, ik stop en zeg k.. wat is er, roepen ze gedrie, ik kan nog maar 23 km fietsen (en dat is dan ook nog in de lichtste ondersteuning). Mijn nieuwe accu moet ik de eerste keer 100% leegrijden, maar we hebben een route van ruim 36 km uitgestippeld.
Ach ik kan altijd nog gewoon fietsen, dat zal prima lukken, we zien wel waar het schip, ofwel mijn fiets strand.
Vanja zegt komop ik duw je wel en dat lukt geweldig, dus een beetje van dit en van dat, zo kom ik er ook.
Frans komt naast me fietsen en zegt, we hebben Annie gevonden, ik zeg oh ja, wie dan? Ja ja, dat ben jij nu, oh nee toch, de grapjas.

De tocht is weer prachtig, door de Mark, Ginneken, het Ulvenhoutse bos, de Strijbeekse heide en het Elsakkerbos.

Wat bijzondere plekken die we op onze route tegengekomen zijn.
Twee soorten eikenbomen naast elkaar als kunstobject.
Grebssteen 218a geeft de grens aan met België.
De poosplaats is een kunstproject van Pien Storm. De poosplaats is een plek waar wordt stilgestaan bij poëzie, landschap en historie.
Het Kapucijnersklooster-en kerk met het Mariapark, een soort mini Lourdes met een mooie beeldentuin en heel veel kapelletjes.

We willen op het terras iets eten, maar het is volzet, Belgisch voor "vol" of "bezet" grapjassen die Belgen.
Iets verderop komen we het "smokkelhuis" tegen met een groot buiten, hier kunnen even heerlijk lunchen en de beentjes even tot rust laten komen. Dit was vroeger een beruchte smokkelroute.

(Ik moet nu toch echt even naar de wc, vraag aan het loket of dat kan/mag, ja hoor, loopt u maar even om, dat doe ik, om het hele pand wat enorm is, maar geen wc. Ben weer terug bij af, blijkt de ingang naast het loket te zijn, ohoh).

Kamp Bisalm, dit was een radar station van de Duitsers, wat in 1944 werd gebombardeerd. Niets meer van over behalve een bord. We dachten iets bijzonders te gaan zien :-). Sint Hubertus kapel uit 1518.

We zijn terug in Ulvenhout, de donkere wolken pakken zich weer samen, we nemen nog een heerlijk softijsje bij het "Nippeltje" wat een naam voor de plaatselijke snackbar.

Gezellig even borrelen bij Frans en Ina, met mooie verhalen van hen beide, want dat kunnen ze.

Ik bestel eten bij "tante Lein" de zus van Colin, (zie afgelopen zondag). Heerlijk met zijn tweetjes in de camper Aziatisch gegeten, want inmiddels giet het flink, maar wat een mazzel hebben we weer vandaag.

Vanja op huis aan, zij moet morgen weer gewoon aan de bak. Ik nog even wat kampeerklusjes en lekker schrijven over deze top dag.
Inmiddels is het wel weer tijd om mijn bedje op te zoeken. Tot morgen lieve volgers, welterusten.