Dag 17

Indonesië, Kuta

Hallo lezers,

Vanochtend vrij en heerlijk van de zon genoten.
Om 13.00u worden we opgehaald voor onze laatste excursie .
Leuk, we hebben weer die aardige gids Ragman, hij kan zo leuk vertellen met dat grappige dialect van hem.

Als eerste gaan we naar Mengwi, waar we een oude tempel bezoeken, gebouwd in 1634, een van de mooiste tempels van Bali. Weer erg indrukwekkend, helaas is het inmiddels weer gaan regenen en lopen we met de paraplu.

Dan naar het apenwoud Alas Kedaton, leuk apies kijken, maar ze kijken misschien nog meer naar ons! Ik vind het prachtig, Margreetje iets minder. We krijgen een dame mee, die ons door het woud leidt en ja hoor, op het eind neemt ze ons mee naar haar winkeltje, toch weer commercieel. Ze blijkt leuke spulletjes te hebben voor niet te duur en we laten ons beide verleiden tot kopen.

Het loopt al tegen het eind van de middag en we vertrekkenen naar de zeetempel van Tanah Lot, die droogvalt bij eb. We hopen op een mooie zonsondergang, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Maar......het is droog geworden en een mager zonnetje verschijnt, niet de mooiste zonsondergang, maar toch we mopperen niet. We mogen niet in de tempel zelf, deze is niet toegankelijk voor toeristen.
Het is een spektakel, de hoge golven om de rots te zien uiteenspatten aan de voet van de tempel.

We vertrekken weer naar ons hotel, even naar de kamer en gezellig eten met s,r,l enl.
We blijken en drankje van hen tegoed te hebben, we weten niet waarvoor, maar aanvaarden het dankbaar ;-)) een Bintang biertje is niet te versmaden in deze warmte.

Morgen onze laatste dag alweer, hopen op mooi weer en nog lekker zonnen in het zwembad.

Bye Bye, zwaai zwaai

Wouw klinkt goed een zeetempel ben beneiuwd naar je verhaal en de natuurlijk de foto's ....zal we heel anders zijn dan het klooster bij normandie .....maar dat schoot direct naar mijn hoofd, over de slikken naar zo iets ouds enmoois lopen. Geniet ervan lief

Lilian 2013-05-28 06:48:35

Lief, een stukje tempel gescoord!! Zag het zomaar liggen en stiekum in mijn zak gestopt ;-)

ivie74 2013-05-28 10:24:27

Moet geweldig zijn om zoiets te bezoeken. Zal zeker indruk maken. Ja, dat stukje steen is nu niet meer stiekum natuurlijk. Ik heb je gisteren (28 mei) een berichtje gestuurd. Wil je deze nog lezen en beantwoorden. Groet en amuseer je nog. Gertjan