Dag 3

Indonesië, Jakarta

Begin van onze rondreis.

We bezoeken het Nationaal monument (MONAS) 137m hoog. Symboliseert de strijd voor de onafhankelijkheid van Indonesië. Het staat op het vrijheidsplein (MEDAN MERDEKA) of het Koningsplein en is gebouwd tussen 1961 en 1975 onder het bewind van Soeharto. Het plein is ongeveer een vierkante kilometer groot en wordt omringd door oa het Merdeka Paleis (hof van de Justitie) en verschillende ministeries.

We rijden 70 km verder door naar BOGOR, deze stad heeft 300.000 inwoners. Hier bezoeken we de botanische tuin, erg mooi, zo groen, maar ja, de luchtvochtigheid is hier ontzettend hoog. Veel soorten bamboe en specerijen.

Onderweg een lunch, lekker, maar niets bijzonders. Veel gelachen in de bus, kon wel eens een hechte groep worden, leuk!

We rijden verder via de Puncakpas (1450 m hoog) in een constante file, uren over 130 km. We rijden door prachtige theeplantages en uitgestrekte rijstvelden naar BANDUNG.

Om 18.30u komen we aan in Hotel Papandayan, nog mooier dan gisteren en deze keer gratis Wifi.
Eten doen we meteen nadat onze koffers op de kamer zijn, we hebben trek, om half 12 de lunch gehad, dus lang geleden. Een heerlijk en uitgebreid bufet voor 12,00, hoe kunnen ze het ervoor doen. Bakkie thee op de kamer, heerlijk douchen in de prachtige badkamer, beetje inernetten en lekker slapen.

We blijven hier 2 nachten, lekker de koffer een klein beetje uitpakken.
Morgen iets later op. Om half 9 gaan we op pad en Bandung verkennen.

he Zusje, ziet er erg mooi en avontuurlijk uit. Daarnaast worden jullie geloof ik behoorlijk in de watten gelegd want zo te lezen is de verzorging uitstekend. Geniet er maar lekker van! groeten uit een fris Wateringen