(Niet zo) relaxed onderweg

Nederland, Gouda

Afscheid nemen voor een week of 6 is het lastige deel van op vakantie gaan. Ik zwaai Vanja uit op weg naar haar werk, want ja, zo is het deze reis, ik op pad en Vanja aan het werk, maar natuurlijk niet zonder eerst nog een bakkie koffie samen.
Gisteren nog de laatste boodschappen bij de Lidl gedaan, dus heb al lekker wat te eten en drinken mee.

Ik weet nu ieg zeker dat ik niet te zwaar ben.......want ik heb mijn luifel thuisgelaten. Sta achteruit geparkeerd en rijd daardoor andersom naar de kelderbox, verkeerde inschatting en mijn luifel komt tegen een uitsteeksel van de galerij, boem op de grond. Met veel pijn en moeite en achteraf blijkt ook blauwe plekken, krijg ik hem in de kelder, straks Apeldoorn maar even appen, waarom kan ik niet gewoon zonder toestanden weg, weten jullie nog vorig jaar "de boomstronk".
Gelukkig verder geen schade aan de bus. Bel meteen Vanja om mijn verhaal te doen, ohoh zegt ze. Ja, dom, dom en nog eens dom, maar niets meer aan de doen, verzekeringswerk! En doorrrrr, zoals Margreetje later zou zeggen.

Én nu ....... is het avontuur begonnen!

Het is druk, maar geen files onderweg en met een stop onderweg ben ik zelfs een half uurtje te vroeg op de camping, ondanks het slechte weer, heel veel zware regen.
Eerst dan maar een boterham op het parkeerterrein en dan kan ik inchecken.

Mooie camping, heerlijk rustig en gelukkig is het even droog. Fiets en drager eraf, stroom erin, ik sta waterpas, dus dat scheelt, gas open en klaar is Klara.
Wachten op beter weer :-).

Zoals jullie weten, schrijf ik graag iets over de geschiedenis van de plaats waar ik verblijf, voor mij, onderdeel van mijn voorbereiding, maar voor jullie misschien niet door te komen. Daarom vet gedrukt, zodat jullie het makkelijk kunnen overslaan en met mijn eigen verhaal verder kunnen :-), als je dat zou willen, maar een beetje achtergrond info is ook leuk toch ? ;-).

Ik heb de tijd tot 22 augustus, dan word ik verwelkomt op de Camping in Milaan, maar vandaag het eerste stuk van de heenreis, op naar Camping Kockelscheuer (wat een naam :-)) in Bettembourgh. Luxemburgstad is op 4 km afstand, geen OV nodig :-), dus mijn fiets komt meteen al van pas, maar er rijdt zelfs een gratis bus vlakbij de camping, dus ik kan nog kiezen.
In Bettembourgh zelf is niet heel veel te beleven, behalve een kasteel en een grote shoppingmall, mét zelfs de Action :-), daar zal ik dus wel even langsgaan.

Bettembourg is een gemeente in het Luxemburgse Kanton Esch. De kleine gemeente heeft een totale oppervlakte van 21,49 km² en telt ca 10.000 inwoners.

Etappe 1 van ca 370 km, waarschijnlijk wel direct één van de langste van deze reis.

Helaas nog steeds regen, wordt mijn boek lezen, met een lekker muziekje, bakkie thee, ook prima. Als het droog wordt toch gaan wandelen, de camping en de omgeving verkennen. Met beeld, toevallig belde Vanja net, dus een siteseeing gegeven.
De bushalte is nog geen 10 minuten lopen, zowel naar het winkelcentrum als de stad, wordt het de bus of fietsen, dat zie ik morgen wel.
In heel Luxemburg is het OV gratis, top!

De brasserie hier is gesloten op maandag, dus lekker zelf gekookt.

Fijne avond allemaal en tot morgen.

Dat heb je weer snel gedaan. Ik deed het ooit een keer heel wat langzamer, in 1974, op een brommertje naar Consdorf. Dat was een hele reis met nog een overnachting in de Ardennen. Luxemburg is een leuke stad. Veel plezier op de fiets!

Ron 2021-08-16 15:11:17

Ik zat net nog naar je route te kijken. Als je naar Colmar rijdt en je ben in de buurt van Colmar dan liggen daar 2 mooie plaatsjes om ze mee te pikken. Riquewhir en Kaysersberg. Zeker Riquewhir is de moeite waard. Vergeet niet om wat witte wijn uit de streek te proeven. Onderweg kom je kleine wijnboeren tegen waar je kan proeven en kopen.

Ron 2021-08-16 15:20:44

Ach wat een vervelende start van je reis, dit is waardeloos hoop dat het met jou verder goed gaat. Maar goed nu verder klaar.....en doorrrrr.

Margreet 2021-08-16 15:52:49

Dat heb je toch nog snel gereden ondanks het slechte weer Yvonne.succes verder.

Lenie 2021-08-16 16:04:59

Wat een nare start. Je zult je luifel missen in het warme zuiden maar gelukkig ben je creatief. Goede reis .

Ina 2021-08-16 17:11:23

Veel plezier!

Jannie 2021-08-16 17:54:31

Geniet ervan Yvonne. 2 weken geleden hadden wij ook 1 overnachting in Luxemburg en daarna door gegaan en ook de tips van Ron hierboven gekregen😀. Colmar en Riquewihr, hele mooie plaatsjes!