Onderweg naar de kust

Italië, Bologna

Betijds opstaan we willen om 9 uur gaan rijden en ik rijd samen met Marianne en Rien. Piet heeft ons verteld dat er in de regio Ravenna nog wel eens rare dingen gebeuren onderweg, valse aanrijdingsbeschuldiging, poging tot afpersing, of diefstal. Samen rijden is dan wel een stuk fijner en veiliger. We rijden 121 km naar Marina di Ravenna, Piomboni Camping Village, aan de Adriatische kust, heerlijk!!

Iets over negenen gaan we op pad en onderweg (Rien vindt een top parkeerplek) drinken we samen een heerlijke cappuccino bij de plaatselijke bar, welke plaats, geen idee :-), maar de koffie was heerlijk! Ik mag natuurlijk weer niet betalen, maar haal gewoon een tweede :-).
We mogen niet voor 12 uur op de camping aankomen en dat redden we precies, 6 over 12 rijden we het terrein op en werden we naar de plek gewezen door de campingbaas, even chaos, Kees is nog niet zover en we komen bijna allemaal tegelijk binnen, er staan nog geen NKC pijlen, maar het komt goed, we staan iets verder uit elkaar dan gewend, maar dat is ook niet erg voor een keertje.
Op het eerste gezicht oogt het niet zo bie, beetje zooitje, maar het valt alles mee, en plek onder de bomen én dicht bij het strand, 5 minuutjes lopen.
Enige formule 1 stress, want daar moet naar gekeken worden natuurlijk, een paar hebben geluk en hebben ontvangst tussen de bomen door. Dus het wordt weer gedeelde kijkpret, maar niet voor mij hoor, na de lunch ga we gedrieën naar het strand, wat aan de overkant van de camping is. Een heel breed zandstrand en een heerlijk warme zee. We blijven een poosje genieten, wat is strand toch lekker.

Ik maak gnocchi met geroosterde groenten, lekker buiten op mijn Cadac, mijn HRM afscheidskado.

Verder niet zoveel te liegen.

Morgen ga ik toch naar Ravenna en wel met een aantal heren, ook gezellig toch, fijne avond en tot morgen.

Ik heb mezelf al in mijn campertje verschanst als Marianne appt of ik nog een afzakkertje kom doen, gezellig! Alie had hetzelfde idee en schuift, gewapend met de prosecco en de aperol :-), aan.

Tot morgen.

Ha, Ik heb gisteravond nog even je verslag zitten lezen. Ik ben zelf nog nooit in Bologna geweest. Leuk om te lezen dat het een leuke stad is. Mooie foto's ook. En nu heerlijk naar de kust. Veel plezier. Je bent er bijna! Groet, Ron