Uithuizermeeden naar Norden

Nederland, Uithuizermeeden

Vanochtend vroeg heerlijke verse broodjes, (op bestemming) van de camping meegenomen. Daar ga ik weer, de dame aan de overkant zwaait me uit :-), grappig kamperen verbroedert of in dit geval verzustert, dat woord bestaat geloof ik niet :-).

Mooie route door het noord oost Groningse en Oost Friesche landschap, over zeer smalle landweggetjes tot aan de grote weg.Waarbij Termuntenzijl, een pittoresk dorpje , een bezoek meer dan waard blijkt.

Oude gebouwen en sluizen, leuke huisjes, een oude stoomtrein, maar ook heel veel visrestaurants en kramen, toeristisch!
Maar daar ziet het vandaag niet naar uit, het regent en er is geen kip, behalve wat campers langs de dijk.

Ik zoek snel Coco weer op en ga op zoek naar hopenlijk de zon.

Een wat langere rit vandaag. Om half 12 ben ik op de eerste camperplaats van mijn lijstje én meteen raak, er is nog plek genoeg en ik kies een plaats aan de rand.
Het is een grote camperplaats, eigenlijk een enorm parkeerterrein voor campers en best druk, een uur later staat het zo goed als vol. Ga zo de omgeving verkennen. Ik sta dicht bij de zee, maar zie die niet helaas. Het is ieg droog en de zon piept af en toe door de wolken. Mijn Stella staat al klaar.

Maar droog bleef het niet lang, tussen de buitjes door naar het dorp gefietst, wat er heel gezellig uitziet, echt een mini badplaats met de daarbij horende souvenirwinkels en restaurants. Het strand is geweldig met al de rieten strandstoelen, die kun je zelfs voor een jaar kunt huren. Het zand is hier trouwens, niet zoals bij ons rul, maar heel compact, een stuk makkelijker lopen.
Vandaag maar weer eens wat uitgebreider gekookt, lekker witlofschotel uit de Omnia.
Ondertussen heb ik buren gekregen, een Duits echtpaar, hij is de (hoge) berm opgeklommen om zijn (losser)schotel te plaatsen, een soap is het, hij glijdt 3x naar beneden, hijgt als een bospaard en heeft nog geen beeld, dat gaat never, nooit lukken. Wat een geklooi, ik kijk op mijn telefoon, hier stads wifi.
Hij was al in paniek toen mijn rookalarm afging, het witlof bakken gaf wat rook ;-).

Ik ga lekker eten, de zon komt nog een beetje door, kan lekker buiten eten.
Én trakteer mezelf op een toeter ijs mét banaan :-) :-).
Fijne avond, het is weekend!!

Hoi Yvonne , Heel mooi, spijtig van het weer. Groetjes

Chris melis 2023-08-25 21:45:37

Ach ja, de zon kan niet altijd schijnen.