Dag 7

Indonesië, Jogjakarta

Alweer vroeg op. Darmen beter, maar nog niet toppie, komt goed!

Om half 7 vertrekken we met de bus naar het begin van onze fietstocht met gids over het platteland en door de smalle steegjes rondom de tempel Prambanan, waar we later een rondleiding krijgen. Anderhalf uur fietsen, we houden er een houten kont aan over, maar het was de moeite waard! Mooie plaatjes geschoten, gelukkig is het weer prachtig.
Het Hindoe-Javaanse tempelcomplex is indrukwekkend en staat ook op de Unesco werelderfgoedlijst. Leuk hoor, we krijgen een bouwhelm op voor de bezchtiging, stel je voor dat er een steen naar beneden valt.

Na afloop staat ons vervoer klaar, ditmaal een Becak, een bakkie met grote wielen voorop de fiets voor een tocht door weer een ander deel van Jogjakarta, na 3 kwartier worden we afgezet bij het museum Kraton, het paleis van de Sultan.

Na een lekkere lunch, waar ik het deze keer toch maar bij witte rijst en wat boontjes houd gaan we het batikmuseum bezoeken, we zien hoe batik op authentieke manier wordt gemaakt. Ook zien we batikkunst van een Indonesische beroemdheid, ben zijn naam even kwijt :-))

We gaan naar een zilverwerkplaats van Kota Gede, waar Margreetje en ik een Buddha too Buddha armband kopen, we zijn er blij mee.

Op de valreep nog even naar een batikwinkel waar ik een mooie zakdoek koop van wel 2,50 euro. en dan betalen met de creditkaart, oh oh.

Rond 16.00u terug in het hotel, lekker relaxen, helaas geen zwembadweer meer, het regent weer, wel minder hard, maar toch.
Wat boodschappen doen voor de tweede treinreis van morgen. Dus op tijd eten en naar bed, morgen vroeg weer op.

Zal het op Bali proberen.