Dag 13

Nederland, Westerveld

Beetje uitslapen, afwassen, douchen, afrekenen (heel veel voor weinig, 2 dagen voor 20 euro) en de boel weer reisveilig maken.
Het is weer stralend blauw, nog lekker fris, maar het wordt gewoon 20 graden, wat een geluk heb ik.
Vandaag een rustige dag, dat mag wel een keertje, toch ;-)

Het is maar een klein stukje rijden naar waterbuffelfarm in Oldemarkt, maar eerst even boodschappen doen bij de Lidl in Noordwolde :-)
Koelkast weer gevuld, die was aardig leeg geraakt, ik kan er weer een dag of wat tegen. Afbakbroodjes gekocht, om te bakken in mijn nieuw gekregen Omnia oventje, hebben jullie het al opgezocht ;-)
Loop nog even een klein rondje door Noordwolde, want veel groter is het niet, wel met een prachtige molen en een paar leuke straatjes, maar dat was het dan ook wel.

Op naar mijn vriendinnen, de waterbuffels! Ik meld me in de winkel en er gaat iemand met me mee om het eea uit te leggen over het reilen en zeilen hier.
Het is één groot rond veld met weiland erom heen, waar normaal de buffels grazen, helaas door de erg vochtige nachten staan ze wat verder in het land, vanuit mijn camper kan ik ze niet zien jammer genoeg. In het midden van het veld staat een enorme, kale, boomstronk met een waterkraan. De campers en caravans moeten allemaal met de neus naar de stronk staan, zodat je makkelijk weg kan rijden als het te drassig is. Grappig gezicht zo in een cirkel staan.

Natuurlijk dat heb ik weer, géén stroom! Dan maar mijn 2e snoer proberen, je zoekt het toch eerst bij jezelf, maar dat doet het ook niet, dus het kastje kaduuk, mijn lange snoer naar het eerstvolgende kastje gelegd en heel fijn, dat werkt wel, 220V stroom is toch wel prettig, even alles weer opladen enzo. Maar gaan melden straks.
Én heel fijn, weer bereik en ook goede WIFI! Dus zonder haperen naar huis bellen, zonder 10x opnieuw te moeten bellen.

Zo weer gesetteld, ga naar de landwinkel mijn gratis buffelburger ophalen, meteen heerlijke thee en appel-peren-druiven stroop meegenomen, wat een winkel! Daar ga ik nog wel een keertje terug.

Doe een rondje farm en kom heel wat verschillende beesten tegen, waaronder buffel kalfjes, zo schattig. Mijn vriendin de struisvogel is er ook en ze wil meteen mijn telefoon pakken als ik een foto van haar maak, dat had ze me in Emmen al in mijn oor gefluisterd :-) lukt haar niet, gelukkig maar :-)
Ezels, zwijnen, struisvogels, kippen, paarden, pony's, koeien, geiten, lama's, alpaca's en natuurlijk de waterbuffels (er liggen er een paar in de stal) zijn hier vertegenwoordigd een ware beestenboel.

Lekker van de zon genoten en heerlijk broodjes shoarma met knoflooksaus gegeten, zelf klaargemaakt, net zoals thuis.
Kijk even naar de persconferentie van Rutten en de Jonge met de verontrustende corona berichten, mensen houdt afstand, zou je toch willen schreeuwen. We moeten er vanaf. Hier in het Noorden valt het allemaal gelukkig mee, maar ja ik wil toch ook wel weer naar huis volgende week.
Er wordt geklopt (alweer) oh ze komen zeker voor de stroomkast, maar nee, wat een verrassing, een kadootje van mijn lievie. Ze heeft hierheen gebeld om iets te regelen, gaaf, zelfs de ondergaande zon schijnt naar binnen, het kan niet beter!!

Lichtjes aan, muziekje op, lekker schrijven, gekregen witbiertje erbij, wie doet me wat.
Morgen een nieuwe dag, ik ga weer op het fietsje de omgeving onveilig maken.

Truste, tot morgen allemaal.