Omgeving Uithuizermeeden verkennen

Nederland, Uithuizermeeden

Borkum gaat het niet worden vandaag. Veel te duur om er te komen, €45 voor de boot , dat is dat wel incl. mijn fiets en ruim 2 uur varen, dus nog niet eens een hele dag op het eiland. Dat vind ik toch iets te gortig én er komen nog meer eilanden voorbij op mijn trip.

Ik ga lekker fietsen, genoeg mogelijkheden hier, tenminste als het weer het toelaat, want er is veel, heel veel regen voorspeld.
Maar wie weet, valt het mee. Ik ga het meemaken.

Voorlopig schijnt de zon als ik wakker word, mooie lucht met schapenwolkjes, die passen hier goed :-). Heb geen haast, ontbijtje lekker buiten. Kletsen met mijn Limburgse buren, even sociaal zijn. Ik praat graag, maar mijn buurvrouw ratelt aan een stuk door en luisteren doet ze dan ook niet. Ik weet nu alles van haar ;-).

Ik heb gisteren een mooie fietstocht uitgezocht, waarbij ik ook voorbij de Menkemaborg kom, want die wil ik toch nog wel aan de binnenkant bekijken.
Weer met korting van de Vriendenloterij, ik hou ervan (Margreetje lacht nu).

Tot later.

De tocht was top, door dorpjes met schitterde boerderijen, een 1 baans boemeltrein naar Groningen, midden door het weiland, gewoon met een hekje er langs, landerijen, een heel lang stuk langs de Waddendijk, iets te lang ;-), de Eemshaven met hét schip en weer door landerijen en dorpjes. Roodeschool, Uithuizen, Koningsspil, Oudeschild en Nooitgedacht, liggen op mijn pad. Heb natuurlijk weer ergens een knooppunt over het hoofd gezien, maar kwam gewoon weer goed uit. 59,9 km later kom ik, met wat druppels onderweg, weer terug op de camping. De opgegeven hoosbuien met onweer zijn hier gelukkig, op wat buien na, uitgebleven.

Weer geen Menkemaborg, daar begon ik mijn fietsroute, ik dacht dat doe ik dan wel aan het einde van de rit, maar ja, toen kwam ik er niet meer, ik zit hier precies tussen 2 knooppunten in.
En om nog terug te gaan, nee. Mijn buren zeiden vanochtend, niet doen, is zonde van je tijd en niet echt de moeite waard. Inmiddels is het door gaan regenen, dus ga niet meer weg.

Ik zit binnen, bekijk vast de route voor morgen en pak mijn boek én maak een heerlijk pasta tonijn salade.

Tot morgen vanuit Duitsland, fijne avond.

🤣🤣🤣

Margreet 2023-08-24 19:30:46

😁

ivie74 2023-08-24 20:49:22

😁

Ha Yvonne, Dure grap die overtocht. Genoeg andere dingen te doen toch? Veel plezier morgen. Groet vanuit Kos. Groet Ron

Ron 2023-08-24 23:07:39

Fijne vakantie Ron

ivie74 2023-08-25 08:11:55

Er zit wel een treintje bij !