Routedeel 2

Frankrijk, Abbeville

Geen tv beeld te krijgen gisterenavond, ik ga maar beginnen aan het laatste deel van de zeven zussen "Atlas". En ja, ik was er lekker bij gaan liggen. Mijn ogen vielen alleen snel dicht :-), dat krijg je na een hele dag buiten, heerlijk, ik gaf er maar aan toe.

Na een lekker stukje stokbrood en een laatste rondje om de camper, om te kijken of alles in orde is, vertrek ik voor de 370 km naar Camping Tours Val de Loire in Saint-Avertin, vlakbij Tours.
Een mooie camping (op (internet)papier) én vlakbij de Loire.
Nu hopen op weer een beetje mooi weer, ach, als het maar droog is.

Tot later, fijne (moederdag)zondag.
De foto van Sverre wilde ik jullie niet onthouden.

Droog was het, maar dat was ook het enige, grijs en koud 9° brrrrrr. Ik had nog wel mijn korte broek aan :-).

Ik rijd nog steeds binnendoor, wel over snelwegen en ipv van deze mooie wegen hoef je echt geen tolweg te rijden, af en toe een leuk dorpje, wel met drempels, rotondes en 30 km zone, maar verder prima te doen. Ik rijd toch geen 120 km p/u. Én € 0,40 p/l goedkopere diesel, die hier trouwens sws een stuk duurder is dan thuis.
Het gaat voorspoedig, met stoppen, tanken en nog eens stoppen, sta ik kwart over 2 voor het hek, de receptie gaat om half 3 open, even wachten dus.
Mag zelf een plekje uitzoeken, mooie groene camping. Ik loop een rondje buiten de camping en kom middenin een kofferbakverkoopmarkt (wat een woord) uit, die pak ik natuurlijk mee. Wel zooi, maar gezellig en langs het water.
En jullie geloven het niet, 15 km voor ik bij de camping aankwam is de zon gaan schijnen en is het inmiddels 18°, dus stoeltje in de zon en beentjes omhoog, wie doet me wat. Ik zit met mijn neus naar de poort en wat komt er binnen, een enorm gevaarte, je kunt het eigenlijk geen camper(en) meer noemen.

Soepje uit de vriezer, ontdooien in de magnetron die hier staat, laatste stuk stokbrood erbij en een ijsje toe, dat is ook weer voor elkaar.

Top wifi hier, ga straks het songfestival terugkijken, al weet ik al dat Loreen (terecht) gewonnen heeft.

Fijne avond lieve volgers, tot morgen na mijn fietstochtje door Tours.

Ha Yvonne, Lekker dagje, en foto's zeggen weer genoeg. Geen onaardig weer zelfs. Temperatuur kan ik natuurlijk niet aanvoelen. Mooie dag morgen! Groet, Ron

Ron 2023-05-14 21:31:24

Hoi Yvon, weer een stuk verder, mooie natuur, camping én schattige foto van je kleine man met Oma hart😍 Ben je alleen op reis of kom je later nog reisgenoten tegen? Goeie reis verder!